Využití Facebooku v marketingové komunikaci FORTUNA:LIGY
Utilization of Facebook in FORTUNA:LIGA's Marketing Communication
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120227Identifiers
Study Information System: 212478
Collections
- Kvalifikační práce [8840]
Author
Advisor
Referee
Opelík, Daniel
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
25. 8. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
sociální sítě, fotbal, sport, marketingKeywords (English)
Social Media, Football, Sport, MarketingNázev: Využití Facebooku v marketingové komunikaci FORTUNA:LIGY. Cíle: Cílem této práce je vyvodit doporučení pro zlepšení využívání sociální sítě Facebook v rámci marketingové komunikace FORTUNA:LIGY. Metody: Hlavní metodou, která byla v práci využita, byla analýza příspěvků FORTUNA:LIGY na Facebooku. Ta byla doplněna o statistické údaje vyplývající z analýzy sekundárních dat. Pro zvýšení objektivnosti práce a zisk dalších názorů ze strany fanoušků byla uskutečněna také skupinová online diskuze formou videokonference. Výsledky: Práce ukázala, že správa účtu FORTUNA:LIGY na Facebooku je aktuálně na dobré úrovni. I přes to byla navržena doporučení, která mohou momentální úroveň posunout výše. Mezi tato doporučení patří možnost změny formátu příspěvků, zvýšení četnosti příspěvků zaměřených na interakce s fanoušky a tvorba propracovanějších grafik. Následně by bylo vhodné zařadit větší množství krátkých fotografických alb a video záběrů z aktuálního i dřívějších ročníků soutěže. Skupinová diskuze přinesla další návrhy ke zlepšení. Respondenti nebyli příliš spokojeni s výrazným využíváním partnerů, špatně zvoleným pozadím, vybraným fontem písma nebo s vycentrováním textu. Klíčová slova: sociální sítě, fotbal, sport, marketing
Title: Utilization of Facebook in FORTUNA:LIGA's Marketing Communication. Objectives: The objective of this bachelor's thesis is to conclude recommendations to improve the utilization of Facebook in FORTUNA:LIGA's marketing communication. Methods: The main method chosen for this thesis was analysis of FORTUNA:LIGA's Facebook posts. It was supplemented by stats resulted from the analysis of secondary data. An online focus group in form of a videoconference was also held to increase the objectivity and gain extra opinions from users. Results: Thesis demonstrated, that FORTUNA:LIGA's account administration is on good level. Regardless of that, a list of recommendations was created to improve that level even more. These recommendations include the change of post's format, increase the frequency of post focused on interactions with fans and production of more sophisticated graphics. It would also be appropriate to include a larger number of short photo albums and video footage from the current and previous seasons. Online focus group made further suggestions for improvement. Respondents were not very satisfied with too expressive use of partner's logos, chosen backgrounds, fonts or text's centering. Keywords: Social Media, Football, Sport, Marketing