Zobrazit minimální záznam

Who am I? Specific features of Czech adolescents' identity
dc.contributor.advisorSlaměník, Ivan
dc.creatorNováková, Milena
dc.date.accessioned2017-04-05T09:34:25Z
dc.date.available2017-04-05T09:34:25Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12024
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou identity v období adolescence a zaměřuje se na specifika identity dospívajících v České republice. Vzhledem k tomu, že tématu identity se u nás nevěnuje dostatek pozornosti a že s tímto pojmem je spojena řada problémů a nejasností, věnujeme podstatnou část práce jeho teoretickému zázemí. V teoretické části otevíráme problematiku vymezení identity, zabýváme se nejčastěji citovanými teoriemi identity. Dále se věnujeme vývojovým aspektům identity, zejména pak identitě v období adolescence a charakteristikám současných českých dospívajících. Ve výzkumné části navazujeme na část teoretickou výzkumem identity českých adolescentů, konkrétně studentů druhého a čtvrtého ročníku jednoho pražského gymnázia. Cílem výzkumu je popsat obsahy sebedefinování respondentů a zjistit, zda existují rozdíly v sebedefinování, tedy v identitě chlapců a dívek a mezi jednotlivými ročníky. Teoretickým východiskem je pojetí identity V. Bačové, která chápe identitu jako celek aktivních procesů sebedefinování se jedince na úrovni intrapersonální, interpersonální i sociální. Od této autorky jsme převzali a upravili také metodiku dotazníkového typu, která zjišťuje identitu jedince přes sociální příslušnosti, sociální role a hodnotící soudy o vlastní osobě, které si jedinec sám připisuje....cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the question of identity in adolescence and is aimed to the specificity of adolescents' identity in the Czech Republic. Considering the fact that there is not given enough attention to the topic of identity, which results in many problems and ambiguity connected with this notion, the significant part of this work is dedicated to its theoretical clarification. The theoretical part concerns the problem of defining identity and provides us with the most frequently quoted theories of identity. It is followed by discussing developmental aspects of identity, particularly in adolescence, and the characteristics of contemporary Czech adolescents. The empirical part as a follow-up to the above mentioned part introduces the research of Czech adolescent's identity; it particularly investigates second and fourth grades students of a grammar school in Prague. The aim of this research is to describe the content of the respondents' self-defining and find out whether there are any differences in the self-defining (identity) between boys and girls and among the age-groups. The theoretical basis is the conception of identity by V. Bačová, who perceives identity as a complex of active self-defining processes on the intrapersonal, interpersonal and social levels. This research used and modified...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleKdo jsem? Specifické znaky identity českých adolescentůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-15
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId51451
dc.title.translatedWho am I? Specific features of Czech adolescents' identityen_US
dc.contributor.refereeMorávková Krejčová, Lenka
dc.identifier.aleph000940388
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou identity v období adolescence a zaměřuje se na specifika identity dospívajících v České republice. Vzhledem k tomu, že tématu identity se u nás nevěnuje dostatek pozornosti a že s tímto pojmem je spojena řada problémů a nejasností, věnujeme podstatnou část práce jeho teoretickému zázemí. V teoretické části otevíráme problematiku vymezení identity, zabýváme se nejčastěji citovanými teoriemi identity. Dále se věnujeme vývojovým aspektům identity, zejména pak identitě v období adolescence a charakteristikám současných českých dospívajících. Ve výzkumné části navazujeme na část teoretickou výzkumem identity českých adolescentů, konkrétně studentů druhého a čtvrtého ročníku jednoho pražského gymnázia. Cílem výzkumu je popsat obsahy sebedefinování respondentů a zjistit, zda existují rozdíly v sebedefinování, tedy v identitě chlapců a dívek a mezi jednotlivými ročníky. Teoretickým východiskem je pojetí identity V. Bačové, která chápe identitu jako celek aktivních procesů sebedefinování se jedince na úrovni intrapersonální, interpersonální i sociální. Od této autorky jsme převzali a upravili také metodiku dotazníkového typu, která zjišťuje identitu jedince přes sociální příslušnosti, sociální role a hodnotící soudy o vlastní osobě, které si jedinec sám připisuje....cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the question of identity in adolescence and is aimed to the specificity of adolescents' identity in the Czech Republic. Considering the fact that there is not given enough attention to the topic of identity, which results in many problems and ambiguity connected with this notion, the significant part of this work is dedicated to its theoretical clarification. The theoretical part concerns the problem of defining identity and provides us with the most frequently quoted theories of identity. It is followed by discussing developmental aspects of identity, particularly in adolescence, and the characteristics of contemporary Czech adolescents. The empirical part as a follow-up to the above mentioned part introduces the research of Czech adolescent's identity; it particularly investigates second and fourth grades students of a grammar school in Prague. The aim of this research is to describe the content of the respondents' self-defining and find out whether there are any differences in the self-defining (identity) between boys and girls and among the age-groups. The theoretical basis is the conception of identity by V. Bačová, who perceives identity as a complex of active self-defining processes on the intrapersonal, interpersonal and social levels. This research used and modified...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009403880106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV