Korespondenční seminář M&M: mimoškolní aktivita pro nadané studenty
Correspondence Seminar M&M: Out-of School Activity for Talented Students
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12070Identifikátory
SIS: 56548
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mazáčová, Nataša
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
21. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce je zaměřena na jednu z možností mimoškolních aktivit matematicky nadaných studentů, tj. na řešení korespondenčního semináře. První část čtenáře seznamuje s organizací a zvláštnostmi korespondenčního semináře M&M. Následuje teoretická část pojednávající o nadaných v obecné psychologické a pedagogické rovině. Hlavní část práce je věnována hlubšímu pohledu na řešitele semináře. Dotazníková šetření, rozhovory a ankety mezi nimi poskytly mnoho informací o jejich osobním i školním životě, včetně osobního a odborného přínosu korespondenčního semináře. Je na ně pohlíženo jako na nadané, protože mají s nadanými mnoho společných charakteristik. Především pak výsledky dotazníkového šetření nabízí mnoho podnětů pro práci učitele s nadanými studenty.
This diploma thesis is focused on the M&M Correspondence Seminar, an out-of school activity for students gifted in mathematics. The thesis deals preliminarily with the problems of organizing a correspondence seminar. A theoretical discussion of gifted and talented students in a pedagogical and psychological context follows. The principal part of the thesis studies the experimental data that have been gathered from M&M participants by means of question forms, interviews and opinion polls, providing information about the personal and school lives of the participants, as well as both the personal and vocation benefits of the seminar to them. Characteristic signs of gifted and talented students in the data are identified and discussed. These discussions offer many impulses for teacher's work with gifted and talented students.