Zobrazit minimální záznam

American jazz diplomacy and the Czechoslovak Socialist Society
dc.contributor.advisorCalda, Miloš
dc.creatorVlášek, Jakub
dc.date.accessioned2020-10-01T09:49:43Z
dc.date.available2020-10-01T09:49:43Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/120831
dc.description.abstractTato práce je zaměřena na působnost americké jazzové diplomacie v zemích východního bloku v období studené války. Podrobně rozebírá historický vývoj jazzové diplomacie Spojených států amerických a vyzdvihuje její nejdůležitější protagonisty, tzv. jazzové ambasadory, kteří jednak prostřednictvím jazzové hudby bojovali proti východnímu komunismu, a jednak se podíleli na kladném vyobrazování kultury USA ve světě. Primárním cílem práce je analýza tolerance vládnoucího režimu vůči americké jazzové hudbě, coby nástroji kulturní diplomacie, v bývalém Československu v padesátých a šedesátých letech. Zároveň se snaží o nalezení důvodů a předpokladů, které, i přes negativní postoj komunistické garnitury k západnímu jazzu, vedly ke konání koncertů jazzových velvyslanců, a tudíž i umožnění působnosti kulturní diplomacie USA v ČSSR. Autor v závěru práce zjišťuje, že komunistické autority mohly koncerty afroamerických jazzmanů využít ve vlastní propagandě, zdůrazňující americkou rasovou segregaci. I když jazz symbolizoval západní smýšlení, pro komunisty byl mnohem snesitelnější než nově vznikající hudební žánry ve světě, protože na rozdíl od nich, nepodněcoval k revoltě.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is focused on the activity of American jazz diplomacy in countries of the Eastern Bloc during the Cold War era. It follows the historical development of US jazz diplomacy and highlights its most important protagonists, the so-called jazz ambassadors, who were not only fighting against Communism through the medium of jazz music but also helping to create the positive image of US culture in the world. The primary aim of this thesis is to analyze the tolerance of the ruling regime towards American jazz music, as an instrument of cultural diplomacy, in the fifties and sixties of former Czechoslovakia. At the same time, it tries to find the reasons and preconditions which all led to organizing concerts of American jazz ambassadors, despite the negative attitude of the communist party towards jazz music. The author concludes that the communist authorities could use the concerts of African-American jazzmen in their own propaganda, emphasizing American racial segregation. Jazz music was also much more bearable for the Communists to let in in comparison to other new musical genres because it did not incite revolt.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectUSAcs_CZ
dc.subjectjazzcs_CZ
dc.subjectjazzová diplomaciecs_CZ
dc.subjectjazzoví ambasadořics_CZ
dc.subjectkulturní diplomaciecs_CZ
dc.subjectstudená válkacs_CZ
dc.subjectSpojené státy americkécs_CZ
dc.subjectČeskoslovenskocs_CZ
dc.subjectvýchodní blokcs_CZ
dc.subjectHlas Amerikycs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectdiplomaciecs_CZ
dc.subjectU.Sen_US
dc.subjectjazzen_US
dc.subjectjazz diplomacyen_US
dc.subjectjazz ambassadorsen_US
dc.subjectcultural diplomacyen_US
dc.subjectCold Waren_US
dc.subjectUnited States of Americaen_US
dc.subjectCzechoslovakiaen_US
dc.subjectEaster Blocen_US
dc.subjectVoice of Americaen_US
dc.subjectcultureen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectdiplomacyen_US
dc.titleAmerická jazzová diplomacie a československá socialistická společnostcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-10
dc.description.departmentKatedra severoamerických studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of North American Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId203468
dc.title.translatedAmerican jazz diplomacy and the Czechoslovak Socialist Societyen_US
dc.contributor.refereePerutka, Lukáš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineArea Studiesen_US
thesis.degree.disciplineTeritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra severoamerických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of North American Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeritoriální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enArea Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce je zaměřena na působnost americké jazzové diplomacie v zemích východního bloku v období studené války. Podrobně rozebírá historický vývoj jazzové diplomacie Spojených států amerických a vyzdvihuje její nejdůležitější protagonisty, tzv. jazzové ambasadory, kteří jednak prostřednictvím jazzové hudby bojovali proti východnímu komunismu, a jednak se podíleli na kladném vyobrazování kultury USA ve světě. Primárním cílem práce je analýza tolerance vládnoucího režimu vůči americké jazzové hudbě, coby nástroji kulturní diplomacie, v bývalém Československu v padesátých a šedesátých letech. Zároveň se snaží o nalezení důvodů a předpokladů, které, i přes negativní postoj komunistické garnitury k západnímu jazzu, vedly ke konání koncertů jazzových velvyslanců, a tudíž i umožnění působnosti kulturní diplomacie USA v ČSSR. Autor v závěru práce zjišťuje, že komunistické autority mohly koncerty afroamerických jazzmanů využít ve vlastní propagandě, zdůrazňující americkou rasovou segregaci. I když jazz symbolizoval západní smýšlení, pro komunisty byl mnohem snesitelnější než nově vznikající hudební žánry ve světě, protože na rozdíl od nich, nepodněcoval k revoltě.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is focused on the activity of American jazz diplomacy in countries of the Eastern Bloc during the Cold War era. It follows the historical development of US jazz diplomacy and highlights its most important protagonists, the so-called jazz ambassadors, who were not only fighting against Communism through the medium of jazz music but also helping to create the positive image of US culture in the world. The primary aim of this thesis is to analyze the tolerance of the ruling regime towards American jazz music, as an instrument of cultural diplomacy, in the fifties and sixties of former Czechoslovakia. At the same time, it tries to find the reasons and preconditions which all led to organizing concerts of American jazz ambassadors, despite the negative attitude of the communist party towards jazz music. The author concludes that the communist authorities could use the concerts of African-American jazzmen in their own propaganda, emphasizing American racial segregation. Jazz music was also much more bearable for the Communists to let in in comparison to other new musical genres because it did not incite revolt.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra severoamerických studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV