Zobrazit minimální záznam

Commercionalization of non-profit organizations - social mission versus demands of the market economy
dc.contributor.advisorŠťovíčková Jantulová, Magdaléna
dc.creatorKrčálová, Gabriela
dc.date.accessioned2020-10-08T09:53:18Z
dc.date.available2020-10-08T09:53:18Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121383
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou komercionalizace organizací občanské společnosti, a to konkrétně vztahem sociálního poslání a požadavků tržní ekonomiky, se kterými se organizace setkávají v rámci realizace vlastních komerčních aktivit. Výzkumná čás práce je případovou studií, která byla realizována v sociálním podniku Přestupní stanice jako hybridní formě organizace občanské společnosti pohybující se na pomezí sektoru neziskového a sektoru tržního. Prostřednictvím případové studie se práce snaží porozumět zkušenostem, které mají manažeři organizace se situacemi, kdy dochází ke konfrontaci mezi sociálním posláním a požadavky tržní ekonomiky a tomu, zda tuto konfrontaci vnímají jako konfliktní či nikoliv, a jak případný střet řeší. Z výzkumných zjištění je patrné, že ve zkoumané organizaci slouží komercionalizace v podobě zavádění činností komerčního charakteru k podpoře cílů a sociálního poslání a oba tyto prvky (plnění sociálního poslání a realizace komerčních aktivit) se vzájemně doplňují, neustále vyvažují a nelze je od sebe pro fungování organizace oddělovat.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the issue of commercialization of civil society organizations, specifically the relationship between the social mission and the requirements of the market economy, which organizations encounter in the implementation of their own commercial activities. The research part of the work is a case study, which was carried out in the social enterprise Přestupní stanice as a hybrid form of civil society organization operating on the border of the non-profit sector and the market sector. Through a case study, the work seeks to understand the experience that managers have with situations where there is a confrontation between the social mission and the requirements of the market economy, whether they perceive this confrontation as conflict or not, and how to resolve a potential conflict. The research findings show that in the researched organization, commercialization in the form of the introduction of commercial activities serves to support goals and social mission, and both of these elements (fulfillment of social mission and implementation of commercial activities) complement each other, constantly balance and cannot be separated for functioning.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectorganizace občanské společnostics_CZ
dc.subjectkomercionalizacecs_CZ
dc.subjectkomerční aktivitycs_CZ
dc.subjectsociální poslánícs_CZ
dc.subjecttržní ekonomikacs_CZ
dc.subjectnon-profit organizationsen_US
dc.subjectcommercializationen_US
dc.subjectcommercial activitiesen_US
dc.subjectsocial missionen_US
dc.subjectmarket economyen_US
dc.titleKomercionalizace OOS - sociální poslání OOS versus požadavky tržní ekonomikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-17
dc.description.departmentKatedra studií občanské společnostics_CZ
dc.description.departmentDepartment of Civil Society Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId204892
dc.title.translatedCommercionalization of non-profit organizations - social mission versus demands of the market economyen_US
dc.contributor.refereeLegnerová, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCivil Sector Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia občanského sektorucs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra studií občanské společnostics_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Civil Society Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia občanského sektorucs_CZ
uk.degree-discipline.enCivil Sector Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou komercionalizace organizací občanské společnosti, a to konkrétně vztahem sociálního poslání a požadavků tržní ekonomiky, se kterými se organizace setkávají v rámci realizace vlastních komerčních aktivit. Výzkumná čás práce je případovou studií, která byla realizována v sociálním podniku Přestupní stanice jako hybridní formě organizace občanské společnosti pohybující se na pomezí sektoru neziskového a sektoru tržního. Prostřednictvím případové studie se práce snaží porozumět zkušenostem, které mají manažeři organizace se situacemi, kdy dochází ke konfrontaci mezi sociálním posláním a požadavky tržní ekonomiky a tomu, zda tuto konfrontaci vnímají jako konfliktní či nikoliv, a jak případný střet řeší. Z výzkumných zjištění je patrné, že ve zkoumané organizaci slouží komercionalizace v podobě zavádění činností komerčního charakteru k podpoře cílů a sociálního poslání a oba tyto prvky (plnění sociálního poslání a realizace komerčních aktivit) se vzájemně doplňují, neustále vyvažují a nelze je od sebe pro fungování organizace oddělovat.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the issue of commercialization of civil society organizations, specifically the relationship between the social mission and the requirements of the market economy, which organizations encounter in the implementation of their own commercial activities. The research part of the work is a case study, which was carried out in the social enterprise Přestupní stanice as a hybrid form of civil society organization operating on the border of the non-profit sector and the market sector. Through a case study, the work seeks to understand the experience that managers have with situations where there is a confrontation between the social mission and the requirements of the market economy, whether they perceive this confrontation as conflict or not, and how to resolve a potential conflict. The research findings show that in the researched organization, commercialization in the form of the introduction of commercial activities serves to support goals and social mission, and both of these elements (fulfillment of social mission and implementation of commercial activities) complement each other, constantly balance and cannot be separated for functioning.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra studií občanské společnostics_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV