Zobrazit minimální záznam

School inclusions in our country and in selected western countries
dc.contributor.advisorVáňová, Miroslava
dc.creatorŠvarc, Ivo
dc.date.accessioned2020-10-12T11:20:28Z
dc.date.available2020-10-12T11:20:28Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121520
dc.description.abstractDiplomová práce je věnována inkluzivnímu vzdělávání žáků v podmínkách České republiky a srovnání přístupu ke společnému vzdělávání s okolními zeměmi na primárním a nižším sekundárním stupni vzdělávání. V teoretické části jsou vymezeny pojmy a popsán systém inkluzivního vzdělávání včetně diagnostiky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, jak u nás, tak ve vybraných západních zemích. Empirická část vychází z dotazníkového šetření. Respondenti jsou z řad učitelů a asistentů speciálních škol, učitelů a asistentů škol hlavního vzdělávacího proudu a rodičů žáků. Cílem výzkumu prezentovaného v empirické části je zjistit, jaká očekávání od inkluze mají její jednotlivý aktéři, pro které žáky se speciálními vzdělávacími potřebami je společné vzdělávání vhodné a jaká jsou rozhodující kritéria úspěšnosti inkluze dle vybraných skupin respondentů.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis is devoted to the inclusive education of pupils in the conditions of the Czech Republic and a comparison of approach to inclusive education with neighboring countries at primary and secondary education. The theoretical part defines the concepts and describes the system of inclusive education, including the diagnosis of pupils with special educational needs in our country and also in selected Western countries. The empirical part is based on a questionnaire survey. The respondents are teachers and assistants of special schools, teachers and assistants of mainstream schools and parents of pupils. The aim of the research presented in the empirical part is to find out what expectations from inclusion have its individual actors, for which pupils with special educational needs is the inclusion suitable, and what are the crucial criteria of success in inclusion according to selected groups of respondents.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectInkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectindividuální vzdělávací pláncs_CZ
dc.subjectžák se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.subjectspeciální pedagogcs_CZ
dc.subjectasistent pedagogacs_CZ
dc.subjectInclusive educationen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectindividual education planen_US
dc.subjectpupil with special educational needsen_US
dc.subjectspecial education teacheren_US
dc.subjectteaching assistanten_US
dc.titleŠkolní inkluze u nás a ve vybraných vyspělých západních zemíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-21
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId212085
dc.title.translatedSchool inclusions in our country and in selected western countriesen_US
dc.contributor.refereeJanošová, Pavlína
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je věnována inkluzivnímu vzdělávání žáků v podmínkách České republiky a srovnání přístupu ke společnému vzdělávání s okolními zeměmi na primárním a nižším sekundárním stupni vzdělávání. V teoretické části jsou vymezeny pojmy a popsán systém inkluzivního vzdělávání včetně diagnostiky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, jak u nás, tak ve vybraných západních zemích. Empirická část vychází z dotazníkového šetření. Respondenti jsou z řad učitelů a asistentů speciálních škol, učitelů a asistentů škol hlavního vzdělávacího proudu a rodičů žáků. Cílem výzkumu prezentovaného v empirické části je zjistit, jaká očekávání od inkluze mají její jednotlivý aktéři, pro které žáky se speciálními vzdělávacími potřebami je společné vzdělávání vhodné a jaká jsou rozhodující kritéria úspěšnosti inkluze dle vybraných skupin respondentů.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is devoted to the inclusive education of pupils in the conditions of the Czech Republic and a comparison of approach to inclusive education with neighboring countries at primary and secondary education. The theoretical part defines the concepts and describes the system of inclusive education, including the diagnosis of pupils with special educational needs in our country and also in selected Western countries. The empirical part is based on a questionnaire survey. The respondents are teachers and assistants of special schools, teachers and assistants of mainstream schools and parents of pupils. The aim of the research presented in the empirical part is to find out what expectations from inclusion have its individual actors, for which pupils with special educational needs is the inclusion suitable, and what are the crucial criteria of success in inclusion according to selected groups of respondents.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV