Zobrazit minimální záznam

Inquiry Based Teaching Philosophy in Grammar School
dc.contributor.advisorFajfr, Marek
dc.creatorTrnková, Markéta
dc.date.accessioned2020-10-12T11:26:13Z
dc.date.available2020-10-12T11:26:13Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121551
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problémově zaměřenou výukou filosofie na čtyřletých nebo víceletých gymnáziích. Cílem práce je představit takové pojetí výuky filosofie, jež by vycházelo z reality a problémů studentů, využívající filosofii jako nástroj pro zlepšení kvality jejich života. Teoretická část představuje koncept problémově zaměřené výuky filosofie, který odpovídá požadavkům stanoveným v cíli práce. Obsahuje vymezení problémově zaměřené výuky a charakteristiku filosofie dle pojetí Karla Jasperse, pro jehož výběr podávám odůvodnění v práci. Dále se v teoretické práci zabývám rolí učitele, didaktickými přístupy k výuce filosofie a představuji některé metody problémově zaměřené výuky. V druhé části práce se nachází výzkumné šetření, jehož cílem je zjistit, do jaké míry jsou učitelé filosofie na gymnáziích seznámeni s metodou problémově zaměřené výuky a zdali tuto metodu využívají ve vlastních hodinách filosofie. Metoda výzkumného šetření je uskutečněna formou dotazníku určeného učitelům základů společenských věd na gymnáziích, kteří mají zkušenost s výukou filosofie. Vyhodnocení dotazníků jsem vzhledem k malému počtu respondentů prováděla kvalitativně, tento přístup je nejvíce patrný v interpretacích jednotlivých výzkumných otázek. Výsledky výzkumného šetření poukazují na některé problémy, kterým...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with inquiry based teaching of philosophy in grammar school. The aim of the thesis is to present concept of teaching philosophy, which would be based on the reality and problems arising from the lives of students, using philosophy as a tool to improve their quality of life. The theoretical part presents inquiry based teaching philosophy, that corresponds to the requirements of the goal of the thesis. The theoretical part of the thesis contains the definition of inquiry based teaching and the characteristics of philosophy, based on conception of Karel Jaspers, for which I give reasons in the work. In the theoretical part I deal with the role of the teacher, various didactic approaches to teaching philosophy and I also present some methods of inquiry based teaching. In the second part of the thesis there is a survey, which aim is to find out how philosophy teachers at grammar schools are acquainted with the method of inquiry based teaching and whether they use this method in their own philosophy lessons. The survey uses the questionnaire method for social science teachers at grammar schools who have experience in teaching philosophy.Due to the small number of respondents, I evaluated the results of questionnaires by qualitative approache, this approach is most evident in the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleProblémově zaměřená výuka filosofie na SŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-21
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId212442
dc.title.translatedInquiry Based Teaching Philosophy in Grammar Schoolen_US
dc.contributor.refereeMazáčová, Nataša
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problémově zaměřenou výukou filosofie na čtyřletých nebo víceletých gymnáziích. Cílem práce je představit takové pojetí výuky filosofie, jež by vycházelo z reality a problémů studentů, využívající filosofii jako nástroj pro zlepšení kvality jejich života. Teoretická část představuje koncept problémově zaměřené výuky filosofie, který odpovídá požadavkům stanoveným v cíli práce. Obsahuje vymezení problémově zaměřené výuky a charakteristiku filosofie dle pojetí Karla Jasperse, pro jehož výběr podávám odůvodnění v práci. Dále se v teoretické práci zabývám rolí učitele, didaktickými přístupy k výuce filosofie a představuji některé metody problémově zaměřené výuky. V druhé části práce se nachází výzkumné šetření, jehož cílem je zjistit, do jaké míry jsou učitelé filosofie na gymnáziích seznámeni s metodou problémově zaměřené výuky a zdali tuto metodu využívají ve vlastních hodinách filosofie. Metoda výzkumného šetření je uskutečněna formou dotazníku určeného učitelům základů společenských věd na gymnáziích, kteří mají zkušenost s výukou filosofie. Vyhodnocení dotazníků jsem vzhledem k malému počtu respondentů prováděla kvalitativně, tento přístup je nejvíce patrný v interpretacích jednotlivých výzkumných otázek. Výsledky výzkumného šetření poukazují na některé problémy, kterým...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with inquiry based teaching of philosophy in grammar school. The aim of the thesis is to present concept of teaching philosophy, which would be based on the reality and problems arising from the lives of students, using philosophy as a tool to improve their quality of life. The theoretical part presents inquiry based teaching philosophy, that corresponds to the requirements of the goal of the thesis. The theoretical part of the thesis contains the definition of inquiry based teaching and the characteristics of philosophy, based on conception of Karel Jaspers, for which I give reasons in the work. In the theoretical part I deal with the role of the teacher, various didactic approaches to teaching philosophy and I also present some methods of inquiry based teaching. In the second part of the thesis there is a survey, which aim is to find out how philosophy teachers at grammar schools are acquainted with the method of inquiry based teaching and whether they use this method in their own philosophy lessons. The survey uses the questionnaire method for social science teachers at grammar schools who have experience in teaching philosophy.Due to the small number of respondents, I evaluated the results of questionnaires by qualitative approache, this approach is most evident in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV