Zobrazit minimální záznam

Grammar Skills of Children at the Beginning of School Attendance
dc.contributor.advisorHorynová, Jana
dc.creatorMelecová, Pamela
dc.date.accessioned2020-10-28T10:57:06Z
dc.date.available2020-10-28T10:57:06Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122711
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with speech and language therapeutic issues. It follows children's speech and language development mainly from morphological - syntactic level. It focuses on grammar skills of children at the beginning of school attendance that are evaluated by a newly developed diagnostic material named Test gramatiky pro školní začátečníky, ie Grammar test for school beginners. The theoretical part of the thesis deals with language ontogenesis and development of language levels with a focus on morphological - syntactic level and its diagnostic. It describes grammar issues in detail, its development as well as diagnostic materials used in the Czech Republic, Slovakia and Poland. The third chapter presents various diagnosis related to the research where the grammar language level was observed. Particular attention is dedicated to specific language impairment. The empirical part of the thesis represents quantitative research. It evaluates, on a sample of 170 children, practical use of the new test, which is focused on the grammar language level. The research was completed by the method of observation of children and also the feedback and evaluation of the test by clinical speech and language therapists. Through the analysis of acquired data it was found that children with specific language...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá logopedickou problematikou, sleduje vývoj řeči dítěte především z pohledu morfologicko-syntaktické roviny. Zaměřuje se na gramatické schopnosti dětí na začátku školní docházky, které jsou hodnoceny pomocí nově vytvořeného diagnostického materiálu s názvem Test gramatiky pro školní začátečníky. Teoretická část práce se zabývá jazykovým vývojem řeči, dále vývojem jazykových rovin s důrazem na morfologicko-syntaktickou rovinu, doplněnou o její diagnostiku. Podrobně se věnuje také gramatice, jejímu vývoji a diagnostickým materiálům užívaným v České republice, na Slovensku a v Polsku. Ve třetí teoretické kapitole jsou zmíněny diagnózy, u kterých byla gramatická stránka řeči sledována. Větší pozornost je pak věnována vývojové dysfázii. Empirická část práce je kvantitativního charakteru, na vzorku 170 dětí bylo hodnoceno praktické využití nového testu zaměřujícího se na gramatickou stránku řeči. Dále byla použita metoda pozorování dítěte a v závěru je výzkum doplněn o hodnocení práce s testem klinickými logopedkami. Prostřednictvím analýzy získaných dat bylo zjištěno, že děti s dysfázií vykazují v testu výrazné potíže, jejich úspěšnost však stoupá v závislosti na délce logopedické intervence. Zároveň délka administrace testu přesáhla stanovené kritérium především u dětí s...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectSpeech and language developmenten_US
dc.subjectmorphologyen_US
dc.subjectsyntaxen_US
dc.subjectgrammaren_US
dc.subjectdiagnosticsen_US
dc.subjectspecific language impairmenten_US
dc.subjectVývoj řečics_CZ
dc.subjectmorfologiecs_CZ
dc.subjectsyntaxcs_CZ
dc.subjectgramatikacs_CZ
dc.subjectdiagnostikacs_CZ
dc.subjectvývojová dysfáziecs_CZ
dc.titleGramatické schopnosti dětí na začátku školní docházkycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-14
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId222625
dc.title.translatedGrammar Skills of Children at the Beginning of School Attendanceen_US
dc.contributor.refereeKlenková, Jiřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá logopedickou problematikou, sleduje vývoj řeči dítěte především z pohledu morfologicko-syntaktické roviny. Zaměřuje se na gramatické schopnosti dětí na začátku školní docházky, které jsou hodnoceny pomocí nově vytvořeného diagnostického materiálu s názvem Test gramatiky pro školní začátečníky. Teoretická část práce se zabývá jazykovým vývojem řeči, dále vývojem jazykových rovin s důrazem na morfologicko-syntaktickou rovinu, doplněnou o její diagnostiku. Podrobně se věnuje také gramatice, jejímu vývoji a diagnostickým materiálům užívaným v České republice, na Slovensku a v Polsku. Ve třetí teoretické kapitole jsou zmíněny diagnózy, u kterých byla gramatická stránka řeči sledována. Větší pozornost je pak věnována vývojové dysfázii. Empirická část práce je kvantitativního charakteru, na vzorku 170 dětí bylo hodnoceno praktické využití nového testu zaměřujícího se na gramatickou stránku řeči. Dále byla použita metoda pozorování dítěte a v závěru je výzkum doplněn o hodnocení práce s testem klinickými logopedkami. Prostřednictvím analýzy získaných dat bylo zjištěno, že děti s dysfázií vykazují v testu výrazné potíže, jejich úspěšnost však stoupá v závislosti na délce logopedické intervence. Zároveň délka administrace testu přesáhla stanovené kritérium především u dětí s...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with speech and language therapeutic issues. It follows children's speech and language development mainly from morphological - syntactic level. It focuses on grammar skills of children at the beginning of school attendance that are evaluated by a newly developed diagnostic material named Test gramatiky pro školní začátečníky, ie Grammar test for school beginners. The theoretical part of the thesis deals with language ontogenesis and development of language levels with a focus on morphological - syntactic level and its diagnostic. It describes grammar issues in detail, its development as well as diagnostic materials used in the Czech Republic, Slovakia and Poland. The third chapter presents various diagnosis related to the research where the grammar language level was observed. Particular attention is dedicated to specific language impairment. The empirical part of the thesis represents quantitative research. It evaluates, on a sample of 170 children, practical use of the new test, which is focused on the grammar language level. The research was completed by the method of observation of children and also the feedback and evaluation of the test by clinical speech and language therapists. Through the analysis of acquired data it was found that children with specific language...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV