dc.contributor.advisor | Kocianová, Renata | |
dc.creator | Kroftová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2020-11-10T10:58:35Z | |
dc.date.available | 2020-11-10T10:58:35Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/123203 | |
dc.description.abstract | his bachelor's thesis focuses on teachers' Quality of Work Life year general study programs ('čtyřletá gymnázia') or year grammar schools general study programs ('víceletá gymnázia'). Special attention is well as to the characteristic features and issues of the teacher's profession. The thesis analyses how a Czech grammar school ('gymnázium') teacher's job is different from that of other teachers' pro of Work Life, including aspects and factors relevant to teachers' profession. The empirical study aims to measure the quality of teachers' work lives. The second aim is to c teachers' satisfaction with working life in contrast to satisfaction in the current job. The thesis ut in public 'gymnázium' schools with 4 | en_US |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá celkovou kvalitou pracovního života učitelů, konkrétně učitelů čtyřletých a víceletých gymnázií, jako specifické cílové skupiny. Pozornost je věnována východiskům a současnému vymezení konceptu kvality pracovního života. Jsou popsány profesní charakteristiky učitelství a problémy učitelské profese v českém vzdělávacím kontextu. Dále jsou analyzována specifika práce učitelů gymnázií, jako východiska pro identifikaci aspektů a faktorů kvality pracovního života učitelů gymnázií. Součástí práce je kvantitativní dotazníkové šetření. Cílem empirického šetření je změření kvality pracovního života učitelů pražských gymnázií. Dílčím cílem je porovnání hodnocení jejich spokojenosti pracovním životem a spokojenosti s aktuálním zaměstnáním. Dotazníkové šetření využívá metodiku Subjektivního indikátoru kvality pracovního života (Vinopal, 2011), která je doplněna o aspekty a faktory zohledňující specifika práce učitelů gymnázií. Výsledky šetření jsou prezentován a interpretován Klíčová slova: kvalita života, kvalita práce, kvalita pracovního života, subjektivní kvalita pracovního života, pracovní spokojenost, učitelé gymnázií, učitelé víceletých gymnázií | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | quality of life|job quality|quality of work life|quality of working life|subjective quality of working life|job satisfaction|grammar school teachers|multi-year grammar school teachers | en_US |
dc.subject | kvalita života|kvalita práce|kvalita pracovního života|subjektivní kvalita pracovního života|pracovní spokojenost|učitelé gymnázií|učitelé víceletých gymnázií | cs_CZ |
dc.title | Kvalita pracovního života učitelů gymnázií | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-09-07 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 225677 | |
dc.title.translated | Quality of Work Life of Grammar School Teachers | en_US |
dc.contributor.referee | Záškodná, Helena | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá celkovou kvalitou pracovního života učitelů, konkrétně učitelů čtyřletých a víceletých gymnázií, jako specifické cílové skupiny. Pozornost je věnována východiskům a současnému vymezení konceptu kvality pracovního života. Jsou popsány profesní charakteristiky učitelství a problémy učitelské profese v českém vzdělávacím kontextu. Dále jsou analyzována specifika práce učitelů gymnázií, jako východiska pro identifikaci aspektů a faktorů kvality pracovního života učitelů gymnázií. Součástí práce je kvantitativní dotazníkové šetření. Cílem empirického šetření je změření kvality pracovního života učitelů pražských gymnázií. Dílčím cílem je porovnání hodnocení jejich spokojenosti pracovním životem a spokojenosti s aktuálním zaměstnáním. Dotazníkové šetření využívá metodiku Subjektivního indikátoru kvality pracovního života (Vinopal, 2011), která je doplněna o aspekty a faktory zohledňující specifika práce učitelů gymnázií. Výsledky šetření jsou prezentován a interpretován Klíčová slova: kvalita života, kvalita práce, kvalita pracovního života, subjektivní kvalita pracovního života, pracovní spokojenost, učitelé gymnázií, učitelé víceletých gymnázií | cs_CZ |
uk.abstract.en | his bachelor's thesis focuses on teachers' Quality of Work Life year general study programs ('čtyřletá gymnázia') or year grammar schools general study programs ('víceletá gymnázia'). Special attention is well as to the characteristic features and issues of the teacher's profession. The thesis analyses how a Czech grammar school ('gymnázium') teacher's job is different from that of other teachers' pro of Work Life, including aspects and factors relevant to teachers' profession. The empirical study aims to measure the quality of teachers' work lives. The second aim is to c teachers' satisfaction with working life in contrast to satisfaction in the current job. The thesis ut in public 'gymnázium' schools with 4 | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |