Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorRusskina, Tamara
dc.date.accessioned2020-12-14T09:58:48Z
dc.date.available2020-12-14T09:58:48Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1805-367X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/123711
dc.language.isocs_CZcs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
dc.sourceNová čeština doma a ve světě, 2020, 2, 45-56cs_CZ
dc.source.urihttps://ncds.ff.cuni.cz
dc.subjectosvojení druhého (cizího, cílového) jazykacs_CZ
dc.subjectvýukový překladcs_CZ
dc.subjectvýukové tlumočenícs_CZ
dc.titleVyužití výukového překladu a tlumočení ve výuce cizích jazykůcs_CZ
dc.typeVědecký článekcs_CZ
uk.abstract.csV otázce efektivity využití mateřského jazyka (a v důsledku toho i výukového překladu a výukového tlumočení) při výuce jazyka cizího dosud mezi badateli a vyučujícími neexistuje jednotný kladný nebo záporný názor. Nejčastěji je vyučující postaven před volbu, zda bude ve výuce cílovému jazyku používat mateřský jazyk studentů, nebo se mu bude vyhýbat, zda zařadí do výukového programu cvičení obsahující výukový překlad a tlumočení apod. Jelikož považujeme výukový překlad a výukové tlumočení za efektivní nástroj výuky cílového jazyka, jenž rozvíjí nejen komunikační a lingvistické kompetence studenta v cílovém jazyce, nýbrž i komunikační kompetence a dovednosti v mateřském jazyce, považujeme za přínosné podrobněji k tomuto tématu přihlédnout.cs_CZ
uk.abstract.enThere is no consistent opinion among researchers and instructors concerning the efficiency of utilizing students’ mother tongues in teaching foreign languages, and consequently there is no consensus on employing translation and interpreting as an educational tool in foreign language learning. The foreign language teacher is often faced with the choice of using or avoiding a student’s mother tongue, whether to include exercises containing translation and interpreting, and so on. Since the author considers translation and interpreting to be an effective pedagogical tool that not only develops the student’s communication and linguistic competences in the foreign language, but also develops the mother tongue’s communication competencies and skills, she considers it beneficial to take a closer look at this topic.cs_CZ
dc.publisher.publicationPlacePrahacs_CZ
uk.internal-typeuk_publication
dc.description.startPage45
dc.description.endPage56
dcterms.isPartOf.nameNová čeština doma a ve světěcs_CZ
dcterms.isPartOf.journalYear2020
dcterms.isPartOf.journalVolume2020
dcterms.isPartOf.journalIssue2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/

© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV