dc.contributor.advisor | Janovec, Ladislav | |
dc.creator | Žiláková, Renata | |
dc.date.accessioned | 2017-04-05T10:53:31Z | |
dc.date.available | 2017-04-05T10:53:31Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/12381 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá dvěma zásadními problémy. Snaží se vysvětlit podstatu konkurence objektu a adverbiále modi v instrumentálu a navrhuje řešení sporných případů vyplývající ze sledování vybraných sloves a jejich vztahů v ČNK. Práce se nejdříve věnuje vymezení větných členů (objektu a adverbiále modi), jejich charakteristice a rozlišení na základě dostupné jazykovědné literatury. Dále došlo uvedení větných členů do vztahů pojmenování těchto vztahů. Byla vymezena skupina problematických případů, o jejichž řešení se autor snaží ve druhé, stěžejní praktické části. Práce se nevěnuje pouze formálnímu popisu větných členů a jejich vztahů, ale zabývá se také sémantickou podstatou obého. Z širšího pozorování vzešla množina sledovaných sloves vhodných pro zjednodušené hledání řešení konkurence objektu a adverbiále modi, které je možné na základě širokého rozpětí zkoumaného materiálu zobecnit. V praktické části se nalézá rozbor (formální, funkční i sémantický) sloves s implikovaným (slovotvorné příbuzným) instrumentem (objektem nebo adverbiále modi). Na základě tohoto rozboru autor došel závěrům, které jsou v závěru uvedeny a zobecněny. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá dvěma zásadními problémy. Snaží se vysvětlit podstatu konkurence objektu a adverbiále modi v instrumentálu a navrhuje řešení sporných případů vyplývající ze sledování vybraných sloves a jejich vztahů v ČNK. Práce se nejdříve věnuje vymezení větných členů (objektu a adverbiále modi), jejich charakteristice a rozlišení na základě dostupné jazykovědné literatury. Dále došlo uvedení větných členů do vztahů pojmenování těchto vztahů. Byla vymezena skupina problematických případů, o jejichž řešení se autor snaží ve druhé, stěžejní praktické části. Práce se nevěnuje pouze formálnímu popisu větných členů a jejich vztahů, ale zabývá se také sémantickou podstatou obého. Z širšího pozorování vzešla množina sledovaných sloves vhodných pro zjednodušené hledání řešení konkurence objektu a adverbiále modi, které je možné na základě širokého rozpětí zkoumaného materiálu zobecnit. V praktické části se nalézá rozbor (formální, funkční i sémantický) sloves s implikovaným (slovotvorné příbuzným) instrumentem (objektem nebo adverbiále modi). Na základě tohoto rozboru autor došel závěrům, které jsou v závěru uvedeny a zobecněny. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Konkurence objektu v instrumentálu a adverbiále modi | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-01-15 | |
dc.description.department | Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 52887 | |
dc.title.translated | The competition of the object in instrumental and adverbiale modi | en_US |
dc.contributor.referee | Daněk, Jan | |
dc.identifier.aleph | 000943537 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepis | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - History | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepis | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - History | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá dvěma zásadními problémy. Snaží se vysvětlit podstatu konkurence objektu a adverbiále modi v instrumentálu a navrhuje řešení sporných případů vyplývající ze sledování vybraných sloves a jejich vztahů v ČNK. Práce se nejdříve věnuje vymezení větných členů (objektu a adverbiále modi), jejich charakteristice a rozlišení na základě dostupné jazykovědné literatury. Dále došlo uvedení větných členů do vztahů pojmenování těchto vztahů. Byla vymezena skupina problematických případů, o jejichž řešení se autor snaží ve druhé, stěžejní praktické části. Práce se nevěnuje pouze formálnímu popisu větných členů a jejich vztahů, ale zabývá se také sémantickou podstatou obého. Z širšího pozorování vzešla množina sledovaných sloves vhodných pro zjednodušené hledání řešení konkurence objektu a adverbiále modi, které je možné na základě širokého rozpětí zkoumaného materiálu zobecnit. V praktické části se nalézá rozbor (formální, funkční i sémantický) sloves s implikovaným (slovotvorné příbuzným) instrumentem (objektem nebo adverbiále modi). Na základě tohoto rozboru autor došel závěrům, které jsou v závěru uvedeny a zobecněny. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Diplomová práce se zabývá dvěma zásadními problémy. Snaží se vysvětlit podstatu konkurence objektu a adverbiále modi v instrumentálu a navrhuje řešení sporných případů vyplývající ze sledování vybraných sloves a jejich vztahů v ČNK. Práce se nejdříve věnuje vymezení větných členů (objektu a adverbiále modi), jejich charakteristice a rozlišení na základě dostupné jazykovědné literatury. Dále došlo uvedení větných členů do vztahů pojmenování těchto vztahů. Byla vymezena skupina problematických případů, o jejichž řešení se autor snaží ve druhé, stěžejní praktické části. Práce se nevěnuje pouze formálnímu popisu větných členů a jejich vztahů, ale zabývá se také sémantickou podstatou obého. Z širšího pozorování vzešla množina sledovaných sloves vhodných pro zjednodušené hledání řešení konkurence objektu a adverbiále modi, které je možné na základě širokého rozpětí zkoumaného materiálu zobecnit. V praktické části se nalézá rozbor (formální, funkční i sémantický) sloves s implikovaným (slovotvorné příbuzným) instrumentem (objektem nebo adverbiále modi). Na základě tohoto rozboru autor došel závěrům, které jsou v závěru uvedeny a zobecněny. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009435370106986 | |