Zobrazit minimální záznam

The competition of the object in instrumental and adverbiale modi
dc.contributor.advisorJanovec, Ladislav
dc.creatorŽiláková, Renata
dc.date.accessioned2017-04-05T10:53:31Z
dc.date.available2017-04-05T10:53:31Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12381
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá dvěma zásadními problémy. Snaží se vysvětlit podstatu konkurence objektu a adverbiále modi v instrumentálu a navrhuje řešení sporných případů vyplývající ze sledování vybraných sloves a jejich vztahů v ČNK. Práce se nejdříve věnuje vymezení větných členů (objektu a adverbiále modi), jejich charakteristice a rozlišení na základě dostupné jazykovědné literatury. Dále došlo uvedení větných členů do vztahů pojmenování těchto vztahů. Byla vymezena skupina problematických případů, o jejichž řešení se autor snaží ve druhé, stěžejní praktické části. Práce se nevěnuje pouze formálnímu popisu větných členů a jejich vztahů, ale zabývá se také sémantickou podstatou obého. Z širšího pozorování vzešla množina sledovaných sloves vhodných pro zjednodušené hledání řešení konkurence objektu a adverbiále modi, které je možné na základě širokého rozpětí zkoumaného materiálu zobecnit. V praktické části se nalézá rozbor (formální, funkční i sémantický) sloves s implikovaným (slovotvorné příbuzným) instrumentem (objektem nebo adverbiále modi). Na základě tohoto rozboru autor došel závěrům, které jsou v závěru uvedeny a zobecněny.cs_CZ
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá dvěma zásadními problémy. Snaží se vysvětlit podstatu konkurence objektu a adverbiále modi v instrumentálu a navrhuje řešení sporných případů vyplývající ze sledování vybraných sloves a jejich vztahů v ČNK. Práce se nejdříve věnuje vymezení větných členů (objektu a adverbiále modi), jejich charakteristice a rozlišení na základě dostupné jazykovědné literatury. Dále došlo uvedení větných členů do vztahů pojmenování těchto vztahů. Byla vymezena skupina problematických případů, o jejichž řešení se autor snaží ve druhé, stěžejní praktické části. Práce se nevěnuje pouze formálnímu popisu větných členů a jejich vztahů, ale zabývá se také sémantickou podstatou obého. Z širšího pozorování vzešla množina sledovaných sloves vhodných pro zjednodušené hledání řešení konkurence objektu a adverbiále modi, které je možné na základě širokého rozpětí zkoumaného materiálu zobecnit. V praktické části se nalézá rozbor (formální, funkční i sémantický) sloves s implikovaným (slovotvorné příbuzným) instrumentem (objektem nebo adverbiále modi). Na základě tohoto rozboru autor došel závěrům, které jsou v závěru uvedeny a zobecněny.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleKonkurence objektu v instrumentálu a adverbiále modics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-15
dc.description.departmentKatedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52887
dc.title.translatedThe competition of the object in instrumental and adverbiale modien_US
dc.contributor.refereeDaněk, Jan
dc.identifier.aleph000943537
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Historyen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Historyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá dvěma zásadními problémy. Snaží se vysvětlit podstatu konkurence objektu a adverbiále modi v instrumentálu a navrhuje řešení sporných případů vyplývající ze sledování vybraných sloves a jejich vztahů v ČNK. Práce se nejdříve věnuje vymezení větných členů (objektu a adverbiále modi), jejich charakteristice a rozlišení na základě dostupné jazykovědné literatury. Dále došlo uvedení větných členů do vztahů pojmenování těchto vztahů. Byla vymezena skupina problematických případů, o jejichž řešení se autor snaží ve druhé, stěžejní praktické části. Práce se nevěnuje pouze formálnímu popisu větných členů a jejich vztahů, ale zabývá se také sémantickou podstatou obého. Z širšího pozorování vzešla množina sledovaných sloves vhodných pro zjednodušené hledání řešení konkurence objektu a adverbiále modi, které je možné na základě širokého rozpětí zkoumaného materiálu zobecnit. V praktické části se nalézá rozbor (formální, funkční i sémantický) sloves s implikovaným (slovotvorné příbuzným) instrumentem (objektem nebo adverbiále modi). Na základě tohoto rozboru autor došel závěrům, které jsou v závěru uvedeny a zobecněny.cs_CZ
uk.abstract.enDiplomová práce se zabývá dvěma zásadními problémy. Snaží se vysvětlit podstatu konkurence objektu a adverbiále modi v instrumentálu a navrhuje řešení sporných případů vyplývající ze sledování vybraných sloves a jejich vztahů v ČNK. Práce se nejdříve věnuje vymezení větných členů (objektu a adverbiále modi), jejich charakteristice a rozlišení na základě dostupné jazykovědné literatury. Dále došlo uvedení větných členů do vztahů pojmenování těchto vztahů. Byla vymezena skupina problematických případů, o jejichž řešení se autor snaží ve druhé, stěžejní praktické části. Práce se nevěnuje pouze formálnímu popisu větných členů a jejich vztahů, ale zabývá se také sémantickou podstatou obého. Z širšího pozorování vzešla množina sledovaných sloves vhodných pro zjednodušené hledání řešení konkurence objektu a adverbiále modi, které je možné na základě širokého rozpětí zkoumaného materiálu zobecnit. V praktické části se nalézá rozbor (formální, funkční i sémantický) sloves s implikovaným (slovotvorné příbuzným) instrumentem (objektem nebo adverbiále modi). Na základě tohoto rozboru autor došel závěrům, které jsou v závěru uvedeny a zobecněny.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990009435370106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV