Zobrazit minimální záznam

Human resources management in terms of public and private secondary schools
dc.contributor.advisorŠafránková, Jana Marie
dc.creatorKrommerová, Hana
dc.date.accessioned2021-01-20T09:38:17Z
dc.date.available2021-01-20T09:38:17Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124155
dc.description.abstractTeoreticko empirická práce se zaměřuje na řízení lidských zdrojů s cílem zachytit a analyzovat u vybraného vzorku ředitelů veřejných a soukromých středních škol informace o specificích řízení lidských zdrojů ve vzdělávacích organizacích se zaměřením na případné rozdíly v přístupu k řízení lidských zdrojů dle právní formy těchto škol. V teoretické části je pozornost zaměřena na přiblížení klíčových pojmů z oblasti řízení lidských zdrojů se zaměřením na specifika vztahující se k řízení lidských zdrojů ve vzdělávacích organizacích. Výzkumná část využívá k zodpovězení tří výzkumných otázek teoreticko-empirickou metodu, jejíž součástí je analýza odborné literatury a vlastní šetření skládající se z polostrukturovaných rozhovorů s vybranými třemi řediteli středních veřejných škol a třemi řediteli středních soukromých škol, ze dvou manažerských testů, z inspekčních zpráv ČŠI a z analýzy dokumentů těchto škol. Výzkumná zjištění jsou posuzována zejména z hlediska právní formy dané školy, přičemž jsou identifikována specifika řízení lidských zdrojů s daným hlediskem související. KLÍČOVÁ SLOVA ředitel školy, zaměstnanec, řízení lidských zdrojů, rozvoj lidských zdrojů, lidský kapitálcs_CZ
dc.description.abstractThe theoretical and empirical work focuses on human resources management with the aim to capture and analyze for a selected sample of heads of public and private secondary schools information on specific human resource management in educational organizations, focusing on possible differences in approach to human resource management according to the legal form of these schools. In the theoretical part, attention is focused on the key concepts of human resources management focusing on educational organizations. The research part uses a theoretical-empirical method to answer the research three questions, which includes an analysis of the literature and a research consisting of semi-structured interviews with three selected principals of secondary public schools and three principals of secondary private schools, two management tests, ČŠI inspection reports and analysis of documents of these schools. The research findings are assessed mainly in terms of the legal form of the school, while the specifics of human resource management related to the aspect are identified. KEYWORDS headmaster, employee, human resources management, human resources development, human capitalen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectheadmasteren_US
dc.subjectemployeeen_US
dc.subjecthuman resources managementen_US
dc.subjecthuman resources developmenten_US
dc.subjecthuman capitalen_US
dc.subjectředitel školycs_CZ
dc.subjectzaměstnaneccs_CZ
dc.subjectřízení lidských zdrojůcs_CZ
dc.subjectrozvoj lidských zdrojůcs_CZ
dc.subjectlidský kapitálcs_CZ
dc.titleŘízení lidských zdrojů v podmínkách veřejných a soukromých středních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-08
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId219013
dc.title.translatedHuman resources management in terms of public and private secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeSvobodová, Zuzana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTeoreticko empirická práce se zaměřuje na řízení lidských zdrojů s cílem zachytit a analyzovat u vybraného vzorku ředitelů veřejných a soukromých středních škol informace o specificích řízení lidských zdrojů ve vzdělávacích organizacích se zaměřením na případné rozdíly v přístupu k řízení lidských zdrojů dle právní formy těchto škol. V teoretické části je pozornost zaměřena na přiblížení klíčových pojmů z oblasti řízení lidských zdrojů se zaměřením na specifika vztahující se k řízení lidských zdrojů ve vzdělávacích organizacích. Výzkumná část využívá k zodpovězení tří výzkumných otázek teoreticko-empirickou metodu, jejíž součástí je analýza odborné literatury a vlastní šetření skládající se z polostrukturovaných rozhovorů s vybranými třemi řediteli středních veřejných škol a třemi řediteli středních soukromých škol, ze dvou manažerských testů, z inspekčních zpráv ČŠI a z analýzy dokumentů těchto škol. Výzkumná zjištění jsou posuzována zejména z hlediska právní formy dané školy, přičemž jsou identifikována specifika řízení lidských zdrojů s daným hlediskem související. KLÍČOVÁ SLOVA ředitel školy, zaměstnanec, řízení lidských zdrojů, rozvoj lidských zdrojů, lidský kapitálcs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical and empirical work focuses on human resources management with the aim to capture and analyze for a selected sample of heads of public and private secondary schools information on specific human resource management in educational organizations, focusing on possible differences in approach to human resource management according to the legal form of these schools. In the theoretical part, attention is focused on the key concepts of human resources management focusing on educational organizations. The research part uses a theoretical-empirical method to answer the research three questions, which includes an analysis of the literature and a research consisting of semi-structured interviews with three selected principals of secondary public schools and three principals of secondary private schools, two management tests, ČŠI inspection reports and analysis of documents of these schools. The research findings are assessed mainly in terms of the legal form of the school, while the specifics of human resource management related to the aspect are identified. KEYWORDS headmaster, employee, human resources management, human resources development, human capitalen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV