Postoje dětí z majoritní společnosti k romským dětem
The attitudes of the children from major society towards the Romany children
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124394Identifikátory
SIS: 223439
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Drahoňovský, Jan
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Sociální a charitativní práce
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky
Datum obhajoby
25. 1. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Menšina, majoritní společnost, Romové, postoje, sociální práce s menšinami, adaptační procesy, multikultura, adaptační proces, předsudky, stereotypyKlíčová slova (anglicky)
Minority, majority, the Romany people, attitudes, social work with minorities, multicul-ture education, adaptation process, prejudice, steretypesDiplomová práce mapuje tvorbu a schopnost měnit postoje dětí z majoritní společnosti k romským dětem. V teoretickém rámci popisuje formování romské menšiny na území České republiky a dále její vývoj. Zaměřuje se na formy adaptace menšinových společností v majoritní společnosti a zabývá se také faktory, které ovlivňují soužití těchto dvou skupin. První část je také věnována sociální práci s menšinami a organizacím, které spolupracují s Romy. Empirická část popisuje postoje dětí z majoritní společnosti předem definovaného věku ve vybrané lokalitě. Mapuje také to, co jejich postoje nejvíce ovlivňuje a na základě čeho jsou schopni je měnit. Dotazníkovým šetřením byly také získány informace o tom, jaké rozdíly tyto děti vidí mezi dětmi ze své, majoritní společnosti a mezi dětmi romskými.
This thesis work discusses the ability to change the attitudes of children from the majority society towards Roma children. The theoretical part describes the formation of the Roma minority in the Czech Republic and its development. It focuses on the forms of adaptation of minority societies into the majority society and also deals with the aspects that affect the coexistence of these two groups. The first part is also devoted to social work with the minorities and organizations that cooperate with the Roma. The empirical part describes the attitudes of children, from the majority society, of a predefined age in the selected location. It also discusses what influences their attitudes the most and on what basis they are able to change them. A survey also provided information about the differences children from the majority society see between themselves and the Roma children.