dc.contributor.advisor | Blažková, Miloslava | |
dc.creator | Hrbková, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2017-04-05T11:05:56Z | |
dc.date.available | 2017-04-05T11:05:56Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/12440 | |
dc.description.abstract | Cílem práce bylo najít a popsat pomocí prostudovaných děl proměňující se obraz člověka a jeho etického ideálu tak, jak ho prezentují autoři těchto děl od první poloviny 14. století až do druhé poloviny 16. století v Itálii a západní Evropě a také na českém území. Je potřeba si uvědomit, že není možné jednoznačně určit, kde končí středověk a jeho pojetí člověka a kde se již zcela prosazují vlivy renesanční, vzhledem k tomu, že mezi těmito dvěma dějinnými epochami neexistuje žádný zřetelný mezník. Vlivy těchto dvou epoch se mnohdy střetávají a vytvářejí tak často smíšený obraz, ve kterém se více či méně prolínají prvky obojího. Právě tyto prvky lze však vyzvednout a ukázat na nich, jakými změnami ideál člověka prochází a také co tyto změny pro člověka znamenají. Při koncipování práce a studiu jednotlivých děl bylo použito schéma, dle kterého byla tato díla zpracovávána ve skupinách podle svého zaměření. V tomto závěru však bylo přihlédnuto spíše obsahovým souvislostem a návaznostem děl, a proto jsou dosažené závěry prezentovány v takovém pořadí, aby mohl být nejlépe zachycen hledaný vývoj a proměny etického ideálu člověka. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Cílem práce bylo najít a popsat pomocí prostudovaných děl proměňující se obraz člověka a jeho etického ideálu tak, jak ho prezentují autoři těchto děl od první poloviny 14. století až do druhé poloviny 16. století v Itálii a západní Evropě a také na českém území. Je potřeba si uvědomit, že není možné jednoznačně určit, kde končí středověk a jeho pojetí člověka a kde se již zcela prosazují vlivy renesanční, vzhledem k tomu, že mezi těmito dvěma dějinnými epochami neexistuje žádný zřetelný mezník. Vlivy těchto dvou epoch se mnohdy střetávají a vytvářejí tak často smíšený obraz, ve kterém se více či méně prolínají prvky obojího. Právě tyto prvky lze však vyzvednout a ukázat na nich, jakými změnami ideál člověka prochází a také co tyto změny pro člověka znamenají. Při koncipování práce a studiu jednotlivých děl bylo použito schéma, dle kterého byla tato díla zpracovávána ve skupinách podle svého zaměření. V tomto závěru však bylo přihlédnuto spíše obsahovým souvislostem a návaznostem děl, a proto jsou dosažené závěry prezentovány v takovém pořadí, aby mohl být nejlépe zachycen hledaný vývoj a proměny etického ideálu člověka. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Proměny etického ideálu člověka mezi středověkem a renesancí | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-01-14 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 53033 | |
dc.title.translated | The Changes of the Ethical Ideal of Man between Middle Ages and Renaissance | en_US |
dc.contributor.referee | Jirásková, Věra | |
dc.identifier.aleph | 001012729 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských věd | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Social Scienses | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských věd | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Social Scienses | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem práce bylo najít a popsat pomocí prostudovaných děl proměňující se obraz člověka a jeho etického ideálu tak, jak ho prezentují autoři těchto děl od první poloviny 14. století až do druhé poloviny 16. století v Itálii a západní Evropě a také na českém území. Je potřeba si uvědomit, že není možné jednoznačně určit, kde končí středověk a jeho pojetí člověka a kde se již zcela prosazují vlivy renesanční, vzhledem k tomu, že mezi těmito dvěma dějinnými epochami neexistuje žádný zřetelný mezník. Vlivy těchto dvou epoch se mnohdy střetávají a vytvářejí tak často smíšený obraz, ve kterém se více či méně prolínají prvky obojího. Právě tyto prvky lze však vyzvednout a ukázat na nich, jakými změnami ideál člověka prochází a také co tyto změny pro člověka znamenají. Při koncipování práce a studiu jednotlivých děl bylo použito schéma, dle kterého byla tato díla zpracovávána ve skupinách podle svého zaměření. V tomto závěru však bylo přihlédnuto spíše obsahovým souvislostem a návaznostem děl, a proto jsou dosažené závěry prezentovány v takovém pořadí, aby mohl být nejlépe zachycen hledaný vývoj a proměny etického ideálu člověka. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Cílem práce bylo najít a popsat pomocí prostudovaných děl proměňující se obraz člověka a jeho etického ideálu tak, jak ho prezentují autoři těchto děl od první poloviny 14. století až do druhé poloviny 16. století v Itálii a západní Evropě a také na českém území. Je potřeba si uvědomit, že není možné jednoznačně určit, kde končí středověk a jeho pojetí člověka a kde se již zcela prosazují vlivy renesanční, vzhledem k tomu, že mezi těmito dvěma dějinnými epochami neexistuje žádný zřetelný mezník. Vlivy těchto dvou epoch se mnohdy střetávají a vytvářejí tak často smíšený obraz, ve kterém se více či méně prolínají prvky obojího. Právě tyto prvky lze však vyzvednout a ukázat na nich, jakými změnami ideál člověka prochází a také co tyto změny pro člověka znamenají. Při koncipování práce a studiu jednotlivých děl bylo použito schéma, dle kterého byla tato díla zpracovávána ve skupinách podle svého zaměření. V tomto závěru však bylo přihlédnuto spíše obsahovým souvislostem a návaznostem děl, a proto jsou dosažené závěry prezentovány v takovém pořadí, aby mohl být nejlépe zachycen hledaný vývoj a proměny etického ideálu člověka. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010127290106986 | |