Subjektivní hodnocení doškolovacích akcí v oblasti inkluzivní TV pedagogy ZŠ
Subjective evaluation of training courses in the field of inclusive physical education by primary school educators
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124437Identifiers
Study Information System: 215187
Collections
- Kvalifikační práce [8839]
Author
Advisor
Consultant
Vařeková, Jitka
Referee
Nováková, Pavlína
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Applied Physical Education and Sport for Persons with Special Needs
Department
Information is unavailable
Date of defense
26. 1. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
andragogika, vzdělávání dospělých, postgraduální vzdělávání pedagogických pracovníků, inkluze, inkluzivní vzdělávání, aplikovaná tělesná výchova, specifické vzdělávací potřebyKeywords (English)
andragogy, adult education, postgraduate education of pedagogical staff, inclusion, inclusive education, applied physical education, specific educational needsNázev: Subjektivní hodnocení doškolovacích akcí v oblasti inkluzivní TV pedagogy ZŠ Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce bylo zkoumat u pedagogických pracovníků pražských základních škol jejich subjektivní hodnocení doškolovacích akcí v oblasti inkluzivní TV. Metody: Prostřednictvím empirického výzkumu bylo zjišťováno subjektivní hodnocení postgraduálního vzdělávání v oblasti inkluzivní TV pedagogy pražských ZŠ, které bylo uskutečňováno v rámci projektu Pohyb pro inkluzi. Pro sledování názorů a postojů pedagogických pracovníků bylo využito anonymní anketní šetření vlastní konstrukce obsahující 22 zjišťovacích otázek. Anketní šetření vyplnilo přes Google Forms celkem 19 respondentů (18 žen a 1 muž), kteří splňovali požadavky pro zařazení do cílové výzkumné skupiny. Výsledky: V práci bylo zjištěno, že všichni účastníci výzkumu vnímají zvýšení kompetencí pro práci se žáky se SVP. Dále byly zmapovány výhody a nevýhody prezenční a distanční formy dalšího vzdělávání. Dotazovaní se až na tři jedince shodli, že u nich docházelo ke studiu materiálů zasílaných v rámci distančních doškolovacích akcí. Jako největší motivaci k účasti na prezenčním vzdělávání respondenti považují chuť obohatit své dosavadní znalosti a svou absenci přisuzují nevyhovujícímu datu, času a místu konání akce. Při dotazování, jaké...
Title: Subjective evaluation of training courses in the field of inclusive physical education by Primary school educators Objectives: The main objective of the diploma thesis is to examine the subjective evaluation of inclusive PE training courses by the Primary school educators. Methods: The subjective evaluation of postgraduate education in the field of inclusive PE by the educators of Prague Primary schools was surveyed through empirical research, which was carried out within the Movement for Inclusion Project. An anonymous survey of our own design containing 22 survey questions was used to monitor the opinions and attitudes of Primary school educators. A total of 19 respondents (18 women and 1 man), who met the requirements for inclusion in the target research group, completed the survey via Google Forms. Results: According to the thesis, all participants in the research have perceived an increase in competencies for working with SEN (specific educational needs) pupils. Furthermore, the advantages and disadvantages of full-time and distance forms of additional training were mapped. The participants (except three) agreed that they had studied the course books sent as part of distance training courses. Respondents consider the desire to enrich their existing knowledge to be the greatest...