dc.contributor.advisor | Hejlová, Helena | |
dc.creator | Koubíková, Jaroslava | |
dc.date.accessioned | 2017-04-05T11:09:03Z | |
dc.date.available | 2017-04-05T11:09:03Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/12450 | |
dc.description.abstract | Práce je zaměřena na problematiku levorukého dítěte v primární škola dříve a v současnosti. Teoretická část se zabývá důležitými pojmy, jež souvisejí s lateralitou, dále vznikem a vývojem laterality a názory na přecvičování. Pozornost je věnována problematice přeučovaného levorukého dítěte a diagnostice laterality. Důležitou částí této práce jsou současná doporučení a pokyny pro výuku levorukých, jako je například způsob sezení, držení pera nebo pomůcky pro leváky. Součástí práce je také kapitola, která se zabývá sebepojetím levorukých. V praktické části je pozornost zaměřena na zkušenosti levorukých v různých .. věkových obdobích, na postoje učitelů k levorukých dětem a připravenost studentů na tyto děti. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Die Arbeit beschäftigt sich mit der Problematik des linkshändigen Kindes heute und ehemals in der Primärschule. Sie erklärt die wichtige Termine, die mit der Lateralität zusammenhängen. Sie beschreibt Entstehung und Entwicklung der Lateralität und auch Ansichten über die Umschulung. Die Arbeit richtet Aufmerksamkeit auf das umgeschulte linkshändige Kind und Lateralitätuntersuchungen. Sehr wichtig sind die derzeitige praktische Hinweise für den Unterricht, wie zum Beispiel Sitzplatz, Schreibhaltung oder sinnvolle Gebrauchsgegenstände für Linkshänder. In der Arbeit ist auch eine Kapitel, die sich mit der Selbsterkenntnis beschäftigt. In der Forschung beschreibt man Erfahrungen der Linkshändern verschiedenen Lebensalters, Verhalten der Lehrer und Gefassheit der Studenten auf diese Kinder. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Levoruké dítě v primární škole dříve a v současnosti | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-01-14 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 52005 | |
dc.title.translated | History of left-handed pupils in primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Křivánek, Zdeněk | |
dc.identifier.aleph | 000943110 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce je zaměřena na problematiku levorukého dítěte v primární škola dříve a v současnosti. Teoretická část se zabývá důležitými pojmy, jež souvisejí s lateralitou, dále vznikem a vývojem laterality a názory na přecvičování. Pozornost je věnována problematice přeučovaného levorukého dítěte a diagnostice laterality. Důležitou částí této práce jsou současná doporučení a pokyny pro výuku levorukých, jako je například způsob sezení, držení pera nebo pomůcky pro leváky. Součástí práce je také kapitola, která se zabývá sebepojetím levorukých. V praktické části je pozornost zaměřena na zkušenosti levorukých v různých .. věkových obdobích, na postoje učitelů k levorukých dětem a připravenost studentů na tyto děti. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Die Arbeit beschäftigt sich mit der Problematik des linkshändigen Kindes heute und ehemals in der Primärschule. Sie erklärt die wichtige Termine, die mit der Lateralität zusammenhängen. Sie beschreibt Entstehung und Entwicklung der Lateralität und auch Ansichten über die Umschulung. Die Arbeit richtet Aufmerksamkeit auf das umgeschulte linkshändige Kind und Lateralitätuntersuchungen. Sehr wichtig sind die derzeitige praktische Hinweise für den Unterricht, wie zum Beispiel Sitzplatz, Schreibhaltung oder sinnvolle Gebrauchsgegenstände für Linkshänder. In der Arbeit ist auch eine Kapitel, die sich mit der Selbsterkenntnis beschäftigt. In der Forschung beschreibt man Erfahrungen der Linkshändern verschiedenen Lebensalters, Verhalten der Lehrer und Gefassheit der Studenten auf diese Kinder. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009431100106986 | |