Využívání digitálních technologií v sociálních službách v době pandemie COVID-19
Use of digital technologies in social services during the COVID-19 pandemic
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124512Identifikátory
SIS: 226264
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Urban, David
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
25. 1. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem této bakalářská práce je zmapovat a popsat situaci v několika organizacích, které v roce 2020 poskytovaly sociální služby v době pandemie COVID-19 za pomocí digitálních komunikačních technologií, vyhodnotit dosavadní využití těchto technologií a navrhnout zlepšení poskytování sociální služby tímto způsobem. Pomocí kvalitativního šetření chci ukázat pohled sociálních pracovníků, kteří v době pandemie poskytovali sociální služby online. Práce se zabývá specifickými aspekty online sociální práce, která je poskytována prostřednictvím chatu a video hovorů a která se v určitých oblastech liší od práce tváří v tvář. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část charakterizuje a definuje sociální práci a blíže představuje potenciální potřeby klientů v době pandemie. Stěžejním tématem praktické části je pak kvalitativní zpracování dat ze tří polostrukturovaných rozhovorů a přináší bližší pohled na úskalí online práce jak z pohledu sociálního pracovníka, tak klienta. Respondenti, kteří poskytli rozhovory, pracovali v době pandemie v různých organizacích poskytujících sociálních služby online.
This thesis deals with the online casework and potential problems facing people working in social care in the Czech Republic. The main aims of the thesis are to map and describe the state of online casework in several organisations providing selected types of online social services during the COVID-19 pandemic in 2020. Using qualitative research derived from interviews with social workers, the work deals with online casework, specifically using chat and videoconferencing tools, exploring the differences between online and face-to-face work and outcomes. The thesis is divided into two parts, one theoretical and one empirical. The theoretical part defines and characterises social work and introduces the potential demands coming from service users during the pandemic. The main subject of the empirical part is a qualitative research of the data collected during three semi- structured interviews, exploring the risks of online casework, both to the caseworker and service user.