Zobrazit minimální záznam

The history of preschool institutions in Prague was demonstrated by the development of a nursery school in the district of Prague 6
dc.contributor.advisorUhlířová, Jana
dc.creatorHrušková, Andrea
dc.date.accessioned2017-04-05T11:09:55Z
dc.date.available2017-04-05T11:09:55Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12454
dc.description.abstractPráce se zabývá historií předškolních institucí v Praze a především se zaměřuje na vývoj mateřského školství. Na základě primárních pramenů, popisuje první předškolní instituce a vznik první mateřské školy v Praze. Sleduje snahy o reformu mateřských škol a mapuje jejich postavení v rámci legislativy. Druhá část práce se věnuje historii konkrétní mateřské školy na území Prahy 6. Téma vývoje předškolních institucí je velice rozsáhlé, a proto je práce zaměřena na zlomová období. Všímá si, nakolik byl vývoj těchto institucí ovlivněn společenskými a politickými změnami. Jak se promítaly do legislativy předškolního školství a do názorů na postavení mateřské školy ve společnosti. Ukazuje proměnu mateřské školy, která vykonávala dohled a pečovala o nezaopatřené děti pracujících rodičů, ve výchovnou instituci, která se stala součástí školské soustavy. Pohledem do historie je možné se poučit, pochopit dějinné souvislosti a v jejich kontextu uvažovat o budoucnosti.cs_CZ
dc.description.abstractThe work deals with the history of preschool institutions in Prague and its main focus is on the development of nursery schools. Based on primary sources, it describes the first preschool institutions and the establishment of the first kindergarten in Prague. It follows the endeavours to reform nursery schools, mapping their status within the legislative framework. The second part of the work is devoted to the history of a particular nursery school in the district of Prague 6. The topic of the development of preschool institutions is very extensive, thus the work concentrates on the milestone periods. It monitors to what extent the development of these institutions was influenced by social and political changes. How they were reflected in the preschool education legislation and in the opinions on the status of nursery school in society. It shows the transformation of a nursery school that exercised supervision and took care of the children of busy working parents into an educational institution that has become part of the education system. By looking at history, we can learn and understand the historical context based on which we can think about the future.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleHistorie předškolních institucí v Praze konkretizovaná na vývoji mateřské školy v Praze 6cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-21
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52609
dc.title.translatedThe history of preschool institutions in Prague was demonstrated by the development of a nursery school in the district of Prague 6en_US
dc.contributor.refereeKřivánek, Zdeněk
dc.identifier.aleph000970647
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá historií předškolních institucí v Praze a především se zaměřuje na vývoj mateřského školství. Na základě primárních pramenů, popisuje první předškolní instituce a vznik první mateřské školy v Praze. Sleduje snahy o reformu mateřských škol a mapuje jejich postavení v rámci legislativy. Druhá část práce se věnuje historii konkrétní mateřské školy na území Prahy 6. Téma vývoje předškolních institucí je velice rozsáhlé, a proto je práce zaměřena na zlomová období. Všímá si, nakolik byl vývoj těchto institucí ovlivněn společenskými a politickými změnami. Jak se promítaly do legislativy předškolního školství a do názorů na postavení mateřské školy ve společnosti. Ukazuje proměnu mateřské školy, která vykonávala dohled a pečovala o nezaopatřené děti pracujících rodičů, ve výchovnou instituci, která se stala součástí školské soustavy. Pohledem do historie je možné se poučit, pochopit dějinné souvislosti a v jejich kontextu uvažovat o budoucnosti.cs_CZ
uk.abstract.enThe work deals with the history of preschool institutions in Prague and its main focus is on the development of nursery schools. Based on primary sources, it describes the first preschool institutions and the establishment of the first kindergarten in Prague. It follows the endeavours to reform nursery schools, mapping their status within the legislative framework. The second part of the work is devoted to the history of a particular nursery school in the district of Prague 6. The topic of the development of preschool institutions is very extensive, thus the work concentrates on the milestone periods. It monitors to what extent the development of these institutions was influenced by social and political changes. How they were reflected in the preschool education legislation and in the opinions on the status of nursery school in society. It shows the transformation of a nursery school that exercised supervision and took care of the children of busy working parents into an educational institution that has become part of the education system. By looking at history, we can learn and understand the historical context based on which we can think about the future.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990009706470106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV