Kvalita života dítěte předškolního věku
Pre-school child's quality of life
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12460Identifikátory
SIS: 52604
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Helena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
21. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Diplomová práce Kvalita života dítěte předškolního věku přináší pohled na dítě z hlediska filozofie výchovy a vychází z nadčasového odkazu J.A.Komenského a myšlenek současných odborníků, zabývajících se výchovou dítěte v oblasti filozofie, pedagogiky a psychologie. Jejím cílem je zdůraznění morálního aspektu osobnosti dospělého ve výchově dítěte, jakožto zprostředkovatele všech specificky lidských hodnot. Část teoretická je proto věnována fenoménům domova, lásky a odpovědnosti, jež jsou fundamentálními v otázce naplňování přirozených potřeb dítěte a zároveň připomíná význam osobnosti pedagoga a instituce mateřské školy pro prožitkový svět dítěte. Obsahem praktické části je sociologické šetření mapující výchovnou situaci předškolního dítěte v současné rodině a sonda do prostředí mateřské školy z pohledu učitelek. Vyhodnocení předpokládaných hypotéz a významných odpovědí z hlediska kvality života dítěte uvádí závěr práce.
The thesis "A pre-school child's quality of life". Focus on a child using the philosophy of education as your point of view based on the timeless testament of J.A.Komenský and thoughts of present specialists who's dealing with child's education within philosophy, pedagogy and psychology. Its aim is to identify the ethical aspect of an adult in a child's education as a factor in the understanding of basic human values. The background theory is dedicated to phenomenon's - home, love and responsibility which are fundamental in providing the natural needs of a child and at the same time reminds us of the importance of the educators character and nursery institution for a child's view on the world. The practical section is a social research study focusing on the educational siatuation of a pre-school child in a present day family and explores the nursery school environment from the point of view of the teachers. The end of this thesis evaluates the assumptions made and shows important answers in light of a child's quality of life.