Zobrazit minimální záznam

Vocatinal school in the period of so-called normalisation and transformation
dc.contributor.advisorKrátká, Lenka
dc.creatorCunninghamová, Ivana
dc.date.accessioned2021-02-25T09:25:25Z
dc.date.available2021-02-25T09:25:25Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124666
dc.description.abstractTématem práce je učňovské školství a obraz učiliště v období tzv. normalizace a transformace. V práci je nejdříve představeno učňovské školství v historickém kontextu a jeho specifika. Při následné tvorbě obrazu učiliště v období tzv. normalizace a transformace je představen život na učilišti pomocí historické literatury, životopisných vyprávění, dobového tisku a archivních materiálů - Kroniky středního odborného učiliště Ohradní v Praze 4. Práce ukazuje postavení učilišť v systému vzdělávání, specifika a problémy vzdělávání v duálním systému, součinnost vzdělávací, praktické a výchovné složky, proces náboru a péče o žáka v průběhu vzdělávání a provázanost s podnikem, který učiliště zřizoval, což byly charakteristické rysy učňovského školství v období tzv. normalizace. V druhé části je popsán rozpad těchto vazeb, problematika dopadů získání právní a ekonomické nezávislosti a suverenity, postavení učiliště v konkurenčním prostředí demokratického školského systému a navazující změny, které s sebou období transformace přineslo.cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of the thesis is apprenticeship education and the image of the vocational school in the period so-called normalisation and transformation. The thesis at first introduces the apprenticeship education in historic context with its specifics. During the subsequent creation of the image of the vocational school in the period of so-called normalisation and transformation, life in the vocational school is presented with the help of the historical literature, biographical narratives, historical daily press and archive material - The Chronical of the Vocational school in Prague 4. The thesis performs the position of vocational schools in the educational system, the specific and problems of education via dual system, the cooperation of the educational, practical and upbringing parts, the process of recruitment and raising up students during their education and the connection with the company, which was the school established by. Those were the typical characteristics of the period of so-called normalisation. The second part describe the disintegration of these links, the issue of the impacts of obtaining legal and economic independence and sovereignty, the position of the vocational school in the competitive environment and of democratic educational system and next coming changes which were...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleStřední odborné učiliště v období tzv. normalizace a transformacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-02-04
dc.description.departmentOral History - Contemporary Historyen_US
dc.description.departmentPracoviště Orální historie - soudobých dějincs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId233168
dc.title.translatedVocatinal school in the period of so-called normalisation and transformationen_US
dc.contributor.refereeHlaváček, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineOral History - Contemporary Historyen_US
thesis.degree.disciplineOrální historie - soudobé dějinycs_CZ
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Pracoviště Orální historie - soudobých dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Oral History - Contemporary Historyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csOrální historie - soudobé dějinycs_CZ
uk.degree-discipline.enOral History - Contemporary Historyen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTématem práce je učňovské školství a obraz učiliště v období tzv. normalizace a transformace. V práci je nejdříve představeno učňovské školství v historickém kontextu a jeho specifika. Při následné tvorbě obrazu učiliště v období tzv. normalizace a transformace je představen život na učilišti pomocí historické literatury, životopisných vyprávění, dobového tisku a archivních materiálů - Kroniky středního odborného učiliště Ohradní v Praze 4. Práce ukazuje postavení učilišť v systému vzdělávání, specifika a problémy vzdělávání v duálním systému, součinnost vzdělávací, praktické a výchovné složky, proces náboru a péče o žáka v průběhu vzdělávání a provázanost s podnikem, který učiliště zřizoval, což byly charakteristické rysy učňovského školství v období tzv. normalizace. V druhé části je popsán rozpad těchto vazeb, problematika dopadů získání právní a ekonomické nezávislosti a suverenity, postavení učiliště v konkurenčním prostředí demokratického školského systému a navazující změny, které s sebou období transformace přineslo.cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the thesis is apprenticeship education and the image of the vocational school in the period so-called normalisation and transformation. The thesis at first introduces the apprenticeship education in historic context with its specifics. During the subsequent creation of the image of the vocational school in the period of so-called normalisation and transformation, life in the vocational school is presented with the help of the historical literature, biographical narratives, historical daily press and archive material - The Chronical of the Vocational school in Prague 4. The thesis performs the position of vocational schools in the educational system, the specific and problems of education via dual system, the cooperation of the educational, practical and upbringing parts, the process of recruitment and raising up students during their education and the connection with the company, which was the school established by. Those were the typical characteristics of the period of so-called normalisation. The second part describe the disintegration of these links, the issue of the impacts of obtaining legal and economic independence and sovereignty, the position of the vocational school in the competitive environment and of democratic educational system and next coming changes which were...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Pracoviště Orální historie - soudobých dějincs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV