dc.contributor.advisor | Hříbková, Lenka | |
dc.creator | Koštová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-04-05T11:12:51Z | |
dc.date.available | 2017-04-05T11:12:51Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/12468 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá tématem dětské kresby, a to konkrétně náměty kreseb předškolních dětí. Cílem je vytvořit základní tématické okruhy námětů kreseb předškolních dětí na základě kresby se zadanou počáteční figurou u dvou skupin dětí - dětí testovaných v r. 1991 a dětí testovaných v r. 2006. K získání námětů se zadanou počáteční figurou jsme zvolili Torrancův test tvořivého myšlení - 2 úlohu. Analýza a interpretace získaných dat v jednotlivých tématech by měly vést k identifikování případných posunů v námětech mezi oběma skupinami. Získaná data a postřehy lze použít také jako část materiálu k případné standardizaci testu u nás pro předškolní věk. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This work deals with the theme of childern's drawing and focuses in particular on subjects of drawing by preschool childern. The point is to set up the essential themes of subjects drawn by preschool childern The technique used is one where the initial shape is given to the child. There are two groups of tested childern - one in the year 1991 and the second in the year 2006. The used method is TTCT - Torrance Tests of Creative Thinking - 2. part. Analysis and interpretation of obtained data is used to indentify possible advances in the subjects between the two groups. It will be possible to use this data and analysis the childern's work as part of the collected data for the possible standardization of the Torrance Tests of Creative Thinking for the childern at preschool age in the Czech Republic. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Náměty kreseb předškolních dětí v 2. úloze Torrancova testu tvořivého myšlení v roce 1991 a v roce 2006 | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-01-29 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 53137 | |
dc.title.translated | Themes of children's drawings in the second task of Torrance Tests of Creative Thinking in 1991 and 2006 | en_US |
dc.contributor.referee | Kucharská, Anna | |
dc.identifier.aleph | 000944226 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá tématem dětské kresby, a to konkrétně náměty kreseb předškolních dětí. Cílem je vytvořit základní tématické okruhy námětů kreseb předškolních dětí na základě kresby se zadanou počáteční figurou u dvou skupin dětí - dětí testovaných v r. 1991 a dětí testovaných v r. 2006. K získání námětů se zadanou počáteční figurou jsme zvolili Torrancův test tvořivého myšlení - 2 úlohu. Analýza a interpretace získaných dat v jednotlivých tématech by měly vést k identifikování případných posunů v námětech mezi oběma skupinami. Získaná data a postřehy lze použít také jako část materiálu k případné standardizaci testu u nás pro předškolní věk. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work deals with the theme of childern's drawing and focuses in particular on subjects of drawing by preschool childern. The point is to set up the essential themes of subjects drawn by preschool childern The technique used is one where the initial shape is given to the child. There are two groups of tested childern - one in the year 1991 and the second in the year 2006. The used method is TTCT - Torrance Tests of Creative Thinking - 2. part. Analysis and interpretation of obtained data is used to indentify possible advances in the subjects between the two groups. It will be possible to use this data and analysis the childern's work as part of the collected data for the possible standardization of the Torrance Tests of Creative Thinking for the childern at preschool age in the Czech Republic. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009442260106986 | |