Zobrazit minimální záznam

Themes of children's drawings in the second task of Torrance Tests of Creative Thinking in 1991 and 2006
dc.contributor.advisorHříbková, Lenka
dc.creatorKoštová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-05T11:12:51Z
dc.date.available2017-04-05T11:12:51Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12468
dc.description.abstractTato práce se zabývá tématem dětské kresby, a to konkrétně náměty kreseb předškolních dětí. Cílem je vytvořit základní tématické okruhy námětů kreseb předškolních dětí na základě kresby se zadanou počáteční figurou u dvou skupin dětí - dětí testovaných v r. 1991 a dětí testovaných v r. 2006. K získání námětů se zadanou počáteční figurou jsme zvolili Torrancův test tvořivého myšlení - 2 úlohu. Analýza a interpretace získaných dat v jednotlivých tématech by měly vést k identifikování případných posunů v námětech mezi oběma skupinami. Získaná data a postřehy lze použít také jako část materiálu k případné standardizaci testu u nás pro předškolní věk.cs_CZ
dc.description.abstractThis work deals with the theme of childern's drawing and focuses in particular on subjects of drawing by preschool childern. The point is to set up the essential themes of subjects drawn by preschool childern The technique used is one where the initial shape is given to the child. There are two groups of tested childern - one in the year 1991 and the second in the year 2006. The used method is TTCT - Torrance Tests of Creative Thinking - 2. part. Analysis and interpretation of obtained data is used to indentify possible advances in the subjects between the two groups. It will be possible to use this data and analysis the childern's work as part of the collected data for the possible standardization of the Torrance Tests of Creative Thinking for the childern at preschool age in the Czech Republic.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleNáměty kreseb předškolních dětí v 2. úloze Torrancova testu tvořivého myšlení v roce 1991 a v roce 2006cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-29
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId53137
dc.title.translatedThemes of children's drawings in the second task of Torrance Tests of Creative Thinking in 1991 and 2006en_US
dc.contributor.refereeKucharská, Anna
dc.identifier.aleph000944226
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá tématem dětské kresby, a to konkrétně náměty kreseb předškolních dětí. Cílem je vytvořit základní tématické okruhy námětů kreseb předškolních dětí na základě kresby se zadanou počáteční figurou u dvou skupin dětí - dětí testovaných v r. 1991 a dětí testovaných v r. 2006. K získání námětů se zadanou počáteční figurou jsme zvolili Torrancův test tvořivého myšlení - 2 úlohu. Analýza a interpretace získaných dat v jednotlivých tématech by měly vést k identifikování případných posunů v námětech mezi oběma skupinami. Získaná data a postřehy lze použít také jako část materiálu k případné standardizaci testu u nás pro předškolní věk.cs_CZ
uk.abstract.enThis work deals with the theme of childern's drawing and focuses in particular on subjects of drawing by preschool childern. The point is to set up the essential themes of subjects drawn by preschool childern The technique used is one where the initial shape is given to the child. There are two groups of tested childern - one in the year 1991 and the second in the year 2006. The used method is TTCT - Torrance Tests of Creative Thinking - 2. part. Analysis and interpretation of obtained data is used to indentify possible advances in the subjects between the two groups. It will be possible to use this data and analysis the childern's work as part of the collected data for the possible standardization of the Torrance Tests of Creative Thinking for the childern at preschool age in the Czech Republic.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009442260106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV