Zobrazit minimální záznam

Production and Maintaining Authenticity as a Subcultural Capital: the Case of Czech Freetekno Subculture
dc.contributor.advisorHájek, Martin
dc.creatorFrantál, Daniel
dc.date.accessioned2021-03-01T11:02:39Z
dc.date.available2021-03-01T11:02:39Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124696
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá analýzou problému produkce a udržování autenticity jako subkulturního kapitálu. Na případu poklesu zájmu o participaci na české freetekno scéně ukazuje, jakým způsobem analyticky nahlížet problematiku autenticity a subkulturního kapitálu. Výzkum je metodologicky postaven na kombinaci hloubkových výzkumných rozhovorů a zúčastněného terénního pozorování. Primární data jsou poté doplněna o analýzu sekundárních dat v podobě mediálních článků, letáků a sociálních sítí. Hlavním argumentem této diplomové práce je, že autenticita má kromě distinktivní dimenze i dimenzi substantivní. Autenticita nepředstavuje pouze distinktivní prvek vnitřně či navenek rozdělující subkulturu, ale je i tím, co subkultuře dává obsah, význam a smysl pro stávající i nové členy. Autenticita je nejen zdrojem užívaným při soutěži o status, ale je i zdrojem obsahu subkultury a požitku spojeného s participaci v ní. Tato diplomová práce skrze vysvětlení úpadku zájmu o českou freetekno scénu dochází k závěru, že při výzkumu subkultur je třeba formalistickou perspektivu subkulturního kapitálu a autenticity jako nástrojů distinkce rozšířit o pojetí těchto také jako aspektů vytvářející obsah a význam subkultury. Navrhuje tedy dvoudimenzionální konceptualizaci subkulturního kapitálu skládající se z...cs_CZ
dc.description.abstract(in English) This Master's Thesis focuses on the analysis of the issue of production and maintenance of authenticity as subculture capital. Analyzing the case of a decline of interest of participation in the Czech Freetekno subculture, this Thesis shows how analytically grasp the issue of authenticity and subcultural capital. The research is methodologically built on a combination of in-depth interviews and participant field observation. Primary data are then complemented with an analysis of secondary data in the form of media articles, flyers, and social networks. The main argument of this Master's Thesis is that apart from a distinctive dimension, authenticity also has a substantive dimension. Authenticity does not represent only a distinctive element that internally and externally differentiates the field of a subculture. It is also an element that gives a subculture its inner content, meaning, and sense for both current and new members. Authenticity is not only a resource used in the competition of status but is also a source of the content of a subculture and the pleasure of participating in it. Through an explanation of the decline of interest of participation in the Czech Freetekno scene, this Master's Thesis concludes that in the field of subculture studies the formalist perspective of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectAuthenticityen_US
dc.subjectsubculturesen_US
dc.subjectsubcultural capitalen_US
dc.subjectFreetekno sceneen_US
dc.subjectmusic subculturesen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectethnographic researchen_US
dc.subjectAutenticitacs_CZ
dc.subjectsubkulturycs_CZ
dc.subjectsubkulturní kapitálcs_CZ
dc.subjectFreetekno scénacs_CZ
dc.subjecthudební subkulturycs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectetnografický výzkumcs_CZ
dc.titleProdukce a udržování autenticity jako subkulturního kapitálu: případ české Freetekno subkulturycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-02-08
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId219824
dc.title.translatedProduction and Maintaining Authenticity as a Subcultural Capital: the Case of Czech Freetekno Subcultureen_US
dc.contributor.refereeŠpaček, Ondřej
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá analýzou problému produkce a udržování autenticity jako subkulturního kapitálu. Na případu poklesu zájmu o participaci na české freetekno scéně ukazuje, jakým způsobem analyticky nahlížet problematiku autenticity a subkulturního kapitálu. Výzkum je metodologicky postaven na kombinaci hloubkových výzkumných rozhovorů a zúčastněného terénního pozorování. Primární data jsou poté doplněna o analýzu sekundárních dat v podobě mediálních článků, letáků a sociálních sítí. Hlavním argumentem této diplomové práce je, že autenticita má kromě distinktivní dimenze i dimenzi substantivní. Autenticita nepředstavuje pouze distinktivní prvek vnitřně či navenek rozdělující subkulturu, ale je i tím, co subkultuře dává obsah, význam a smysl pro stávající i nové členy. Autenticita je nejen zdrojem užívaným při soutěži o status, ale je i zdrojem obsahu subkultury a požitku spojeného s participaci v ní. Tato diplomová práce skrze vysvětlení úpadku zájmu o českou freetekno scénu dochází k závěru, že při výzkumu subkultur je třeba formalistickou perspektivu subkulturního kapitálu a autenticity jako nástrojů distinkce rozšířit o pojetí těchto také jako aspektů vytvářející obsah a význam subkultury. Navrhuje tedy dvoudimenzionální konceptualizaci subkulturního kapitálu skládající se z...cs_CZ
uk.abstract.en(in English) This Master's Thesis focuses on the analysis of the issue of production and maintenance of authenticity as subculture capital. Analyzing the case of a decline of interest of participation in the Czech Freetekno subculture, this Thesis shows how analytically grasp the issue of authenticity and subcultural capital. The research is methodologically built on a combination of in-depth interviews and participant field observation. Primary data are then complemented with an analysis of secondary data in the form of media articles, flyers, and social networks. The main argument of this Master's Thesis is that apart from a distinctive dimension, authenticity also has a substantive dimension. Authenticity does not represent only a distinctive element that internally and externally differentiates the field of a subculture. It is also an element that gives a subculture its inner content, meaning, and sense for both current and new members. Authenticity is not only a resource used in the competition of status but is also a source of the content of a subculture and the pleasure of participating in it. Through an explanation of the decline of interest of participation in the Czech Freetekno scene, this Master's Thesis concludes that in the field of subculture studies the formalist perspective of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV