Analýza úspěšné komunikace na Instagramu na příkladu předních českých food blogerek
Analysis of Successful Communication on Instagram on the Example of Top Czech Food Bloggers
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124717Identifikátory
SIS: 221811
Kolekce
- Kvalifikační práce [6770]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švantner, Martin
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
9. 2. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Instagram, fotografie, sociální sémiotika, blogeři, komunikaceKlíčová slova (anglicky)
Instagram, photograph, social semiotics, bloggers, communicationDiplomová práce se věnuje analýze úspěšné komunikace předních českých food blogerek s jejich sledujícími na sociální síti Instagram, kde je jedním z populárních témat jídlo. Mnoho profilů s touto tematikou však nesdílí pouze pokrmy, ale také své osobní fotografie. Kromě úspěšné komunikace na Instagramu je tedy předmětem mé práce také to, jaká témata mezi zkoumanými příspěvky a celkově na profilech převažují. Co se týče komunikace blogerek s jejich sledujícími, zajímá mě, jakým způsobem píšou příspěvky, co se snaží vyjádřit fotografiemi a hashtagy a jak reagují na komentáře. Předmětem analýzy jsou také emotikony a lokace. V teoretické části je charakterizován Instagram, jeho funkce a způsoby, jak na něm dosáhnout úspěšnosti. Dále je také z různých aspektů probrána fotografie, "čtení" obrazu, blogy a sociální sémiotika, jejíž přístup je pro mou práci důležitý právě z toho důvodu, že na Instagramu se význam předává prostřednictvím již výše zmíněných několika módů. Základem tohoto kvalitativního výzkumu je obsahová analýza tří profilů oblíbených českých food blogerek, a to @made_by_kristina, @cukrfree.cz a @kitchenettehome. Zkoumáno je 12-13 nejúspěšnějších příspěvků z jejich profilů - za každý měsíc v období leden- prosinec 2019 je vybrán snímek s největším počtem "lajků" či komentářů. Získaná data...
The thesis is devoted to analyzing the successful communication of some of the best Czech food bloggers on the social medium Instagram on which the topic of food is trendy. However, I noticed that many food bloggers profiles do not share only food photos, but also their personal photographs. Therefore, my thesis is also devoted to discovering which topics are between analyzed Instagram posts and on the food bloggers profiles the most common. In the communication analysis I focus on how the food bloggers communicate with their followers through texts, photos, hashtags, and how they react to the comments. I also analyze the emoticons and hashtags that they use. In the theoretical part, my thesis focuses mainly on Instagram, it's characterization, functions and methods of how to succeed in this social medium. It also focuses on different aspects of the photograph, "reading" the image, and social semiotics. The social semiotics approach is essential for my research because, on Instagram, the meaning is transmitted by not just one mode, but more modes - all of them are listed above. The empirical part uses qualitative research methods, which is based on content analysis of 3 successful food bloggers - @made_by_kristina, @cukrfree.cz, and @kitchenettehome. I analyze 12-13 most successful posts from their...