Strategie boje neziskového a ziskového sektoru proti etnické diskriminaci na trhu práce
Strategies of the non-profit and profit sector against ethnic discrimination in the labor market
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124726Identifikátory
SIS: 216221
Kolekce
- Kvalifikační práce [6714]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Deverová, Lenka
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Studia občanského sektoru
Katedra / ústav / klinika
Katedra studií občanské společnosti
Datum obhajoby
9. 2. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Neziskový sektor, občanská společnost, trh, ziskový sektor, teorie heterogenityKlíčová slova (anglicky)
Non-profit sector, civil society, market, profit sector, heterogeneity theoryPráce popisuje a analyzuje strategie, kterými organizace v neziskovém i ziskovém sektoru bojují proti etnické diskriminaci na příkladu pracovního uplatnění. První část práce se věnuje obecné diskriminaci na trhu práce v kontextu občanské společnosti. Téma je rozebíráno hlouběji až k jednotlivým pojmům diskriminace, diskriminace v oblasti pracovního trhu, etnikum a etnická diskriminace. Druhá část srovnává, jak bojují na jedné straně neziskové organizace proti etnické diskriminaci v procesu získávání pracovního uplatnění a na straně druhé organizace reklamního trhu jako zástupci ziskového sektoru. Práce si klade za cíle odhalit a srovnat strategie boje proti diskriminaci konkrétních neziskových a ziskových organizací s využitím teorie vztahu občanského sektoru a trhu, teorie heterogenity.
The thesis describes and analyzes the strategies by which organizations in the non-profit and profit sector fight against ethnic discrimination on the example of employment. The first part deals with general discrimination in the labor market in the context of civil society. The topic is discussed in more depth up to the individual concepts of discrimination, discrimination in the labor market, ethnicity, and ethnic discrimination. The second part compares how non-profit organizations and the advertising market organizations as representatives of the profit sector fight against ethnic discrimination in the process of gaining employment. The thesis aims to reveal and further compare the strategies of the concrete non-profit and profit organizations against discrimination by using the theory of the relationship between the civil sector and the market, the theory of heterogeneity.