dc.contributor.advisor | Spilková, Vladimíra | |
dc.creator | Vorlíčková, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-05T11:14:21Z | |
dc.date.available | 2017-04-05T11:14:21Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/12475 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce "Současný učitel" se v teoretické části zabývá profesí učitele, jejím historickým vývojem, současnou podobou a jejími problémy a transformací českého školství po roce 1989. V praktické části je práce orientována na zjišťování informovanosti učitelů a rodičů o kurikurální reformě a jejich názory na ni. Přílohy obsahují otázky, které byly pokládány učitelům, ukázky vyplněných dotazníků rodičů, Chartu učitelů a Stanovy občanského sdružení Česká pedagogická komora. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals in its theoretical part with the teachers' profession, its historical development, current status, its problems as well as the transformation of the Czech schooling system after 1989. The practical part focuses on determining how much the teachers and parents are familiar with the curriculum reform, and their opinions on it. Attachments contain questions that were given to teachers, samples of questionnaires filled out by parents, the Teachers' Charter and the Articles of the Czech Pedagogical Chamber civic association. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Současný učitel | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-01-14 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 52974 | |
dc.title.translated | Contemporary teacher | en_US |
dc.contributor.referee | Křivánek, Zdeněk | |
dc.identifier.aleph | 000943115 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce "Současný učitel" se v teoretické části zabývá profesí učitele, jejím historickým vývojem, současnou podobou a jejími problémy a transformací českého školství po roce 1989. V praktické části je práce orientována na zjišťování informovanosti učitelů a rodičů o kurikurální reformě a jejich názory na ni. Přílohy obsahují otázky, které byly pokládány učitelům, ukázky vyplněných dotazníků rodičů, Chartu učitelů a Stanovy občanského sdružení Česká pedagogická komora. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals in its theoretical part with the teachers' profession, its historical development, current status, its problems as well as the transformation of the Czech schooling system after 1989. The practical part focuses on determining how much the teachers and parents are familiar with the curriculum reform, and their opinions on it. Attachments contain questions that were given to teachers, samples of questionnaires filled out by parents, the Teachers' Charter and the Articles of the Czech Pedagogical Chamber civic association. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009431150106986 | |