Zátěž u vedoucích pracovníků sociálních služeb (Zdroje zátěže u vedoucích pracovníků služeb pracujících s psychiatrickými klienty)
Overload of social service managers (Sources of stress overload of social services managers for people with psychiatric diagnoses)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124774Identifikátory
SIS: 221520
Kolekce
- Kvalifikační práce [6714]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Procházková, Martina
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích
Katedra / ústav / klinika
Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacích
Datum obhajoby
11. 2. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
duševní onemocnění, vedoucí pracovník, sociální služby sociální rehabilitace, zátěž, kvalitativní výzkumKlíčová slova (anglicky)
mental disordes, executive, social services of social rehabilitations, overload, qualitative explorationDiplomová práce se zaměřuje na zátěž vedoucích pracovníků služeb sociální rehabilitace pro klienty s duševním onemocněním. Cílem práce je porozumění zdrojům pracovní zátěže optikou těchto vedoucích pracovníků. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část vymezuje duševní nemoc a pojednává o možných charakteristikách a projevech lidí s duševním onemocněním. Dále se věnuje nestátním neziskovým organizacím a jejich managementu. Důležitou součástí práce je kapitola pojednávající o zátěži se zaměřením na vedoucí pracovníky. Všechny poznatky v teoretické části práce vycházejí z poznatků odborné literatury. Empirická část představuje výzkumné šetření, které bylo zaměřeno na porozumění zdrojům zátěže vedoucích pracovníků z jejich pohledu. Výzkumný design vychází z kvalitativního přístupu. S jednotlivými manažery sociálních služeb byly vedeny hloubkové rozhovory, jejichž analýza vedla ke konstrukci tří hlavních tematických oblastí: obecně manažerské, specifické pro danou službu a zátěže ze souběhu a kumulace předchozích oblastí. Klíčová slova: duševní onemocnění, vedoucí pracovník, sociální služby sociální rehabilitace, zátěž, kvalitativní výzkum
This thesis focuses on managing stress overload in social services of social rehabilition for clients with mental disorders. The goal is to clarify the resources of the overburdened of the social service managers from the view of the managers. This thesis is divided into teoretical and empirical part, in witchteh conducted research and its results are described. Teretical part defines mental disorders and discusses possible characterizations and manifestation of behaviour within people with mentaldiseases. Nongaverment nonprofit organization and their management are disorders. An important part of thesis is chapter dealing with stress overload with focus on social service managers. All chapters of the theoretival part are based on knowledges from literature. The empirical part focuses on the conducted research with discovered sources of overload of social service managers as a focal point. Research design comes from qualitative methods. In-depth interviews were conducted with several social service managers; based on these, the areas of stress in their profession were identified in three main parts, managers in general, specifical for particular social service and overload from concurrend and cumulation of previous domain. Keywords: mental disordes, executive, social services of social...