Zobrazit minimální záznam

Art techniques for people with mild and moderate level of learning difficulty
dc.contributor.advisorStrnadová, Iva
dc.creatorVitvarová, Petra
dc.date.accessioned2017-04-05T11:19:36Z
dc.date.available2017-04-05T11:19:36Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12501
dc.description.abstractTato práce se zabývá výtvarnou výchovou, její metodikou a výtvarnými technikami u osob s lehkým a středním stupněm mentálního postižení. Snažím se zde vytvořit určitý návod pro osoby pracující s lidmi s mentálním postižením. Jak při výtvarné činnosti s klienty postupovat a pracovat, zejména u těch jedinců s mentálním postižením, kteří se s výtvarnou činností teprve seznamují. Definuji zde, kdo je to osoba s mentálním postižením, jaká je etiologie a klasifikace mentální retardace. Dále popisuji, kčemu výtvarná činnost u osob s mentálním postižením přispívá. Např. rozvíjí jejich myšlení, zlepšuje hrubou i jemnou motoriku, uvolňuje křeče ruky, posiluje multisenzorické vnímání jedince. Klient je schopen vyjádřit se, zvyšuje se jeho sebevědomí. Výtvarná činnost také pomáhá zaměstnat osoby s mentálním postižením. Učí je sebeovládání, upevňuje správné pracovní návyky, správný úchop tužky, křídy či štětce. Určité výtvarné techniky umožňují také procvičit dýchací ústrojí. Ve třech zařízeních pro osoby s mentálním postižením ověřuji, zda mnou vybrané výtvarné techniky jsou osoby s lehkým a středně těžkým mentálním postižením schopni zvládnout sami či za malé pomoci asistenta, vychovatele či učitele. Mimo různých výtvarných technik, uvádím i příklady mého vedení výtvarné činnosti a popis průběhu výtvarného tvoření od...cs_CZ
dc.description.abstractThis work deals with art, its methods and techniques for people with mild and moderate levels of learning disability. It also might be taken as a guide for people who are interested in the artwork of people with a learning disability. I am trying to explain how man should act and work with people with a learning disability, especially with these, who have just started to familiarize with the art. You can find here a definition of a person with a learning disability, what is the causation of learning disability and its classification. I am also describing a reason, why is the art so great and important in the lives of people with a learning disability. It helps them to develop their thought, to improve their fine and gross motor skills, to relieve the spasm in the hand or to strengthen multisensorial perception of the individual. The client is able to express himself better, his self-confidence is increasing. Art also helps to engage people with a learning disability. Through the art the clients learn self-control, confirm their correct work habits or improve the proper grip of a pencil, chock or paintbrush. Some of the art techniques allow people to practise deep- breathing. In the three different institutions for people with a learning disability I'm verifying if art techniques, which I have chosen, can...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVýtvarné techniky u osob s lehkým a středním stupněm mentálního postiženícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-22
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52701
dc.title.translatedArt techniques for people with mild and moderate level of learning difficultyen_US
dc.contributor.refereeZemková, Jaroslava
dc.identifier.aleph001111231
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá výtvarnou výchovou, její metodikou a výtvarnými technikami u osob s lehkým a středním stupněm mentálního postižení. Snažím se zde vytvořit určitý návod pro osoby pracující s lidmi s mentálním postižením. Jak při výtvarné činnosti s klienty postupovat a pracovat, zejména u těch jedinců s mentálním postižením, kteří se s výtvarnou činností teprve seznamují. Definuji zde, kdo je to osoba s mentálním postižením, jaká je etiologie a klasifikace mentální retardace. Dále popisuji, kčemu výtvarná činnost u osob s mentálním postižením přispívá. Např. rozvíjí jejich myšlení, zlepšuje hrubou i jemnou motoriku, uvolňuje křeče ruky, posiluje multisenzorické vnímání jedince. Klient je schopen vyjádřit se, zvyšuje se jeho sebevědomí. Výtvarná činnost také pomáhá zaměstnat osoby s mentálním postižením. Učí je sebeovládání, upevňuje správné pracovní návyky, správný úchop tužky, křídy či štětce. Určité výtvarné techniky umožňují také procvičit dýchací ústrojí. Ve třech zařízeních pro osoby s mentálním postižením ověřuji, zda mnou vybrané výtvarné techniky jsou osoby s lehkým a středně těžkým mentálním postižením schopni zvládnout sami či za malé pomoci asistenta, vychovatele či učitele. Mimo různých výtvarných technik, uvádím i příklady mého vedení výtvarné činnosti a popis průběhu výtvarného tvoření od...cs_CZ
uk.abstract.enThis work deals with art, its methods and techniques for people with mild and moderate levels of learning disability. It also might be taken as a guide for people who are interested in the artwork of people with a learning disability. I am trying to explain how man should act and work with people with a learning disability, especially with these, who have just started to familiarize with the art. You can find here a definition of a person with a learning disability, what is the causation of learning disability and its classification. I am also describing a reason, why is the art so great and important in the lives of people with a learning disability. It helps them to develop their thought, to improve their fine and gross motor skills, to relieve the spasm in the hand or to strengthen multisensorial perception of the individual. The client is able to express himself better, his self-confidence is increasing. Art also helps to engage people with a learning disability. Through the art the clients learn self-control, confirm their correct work habits or improve the proper grip of a pencil, chock or paintbrush. Some of the art techniques allow people to practise deep- breathing. In the three different institutions for people with a learning disability I'm verifying if art techniques, which I have chosen, can...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011112310106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV