Reklama a dítě předškolního věku
Advertisement and Pre-School Age Children
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12506Identifikátory
SIS: 52619
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valentová, Lidmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
23. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Fenomén reklamy ovlivňuje náš každodenní život na každém kroku. Pro věkovou kategorii předškolních dětí je reklama nedílnou součástí dětských pořadů a časopisů. Nabízí hračky, stavebnice, potraviny, nápoje aj. Práce je zaměřena na to, jak reklamu vnímají nejen děti, ale i jejich rodiče a učitelky a i na to, jak reklama zasahuje do jejich běžného života a jak jsou jí ovlivňováni. Použila jsem dvě výzkumné metody - dotazník a experiment. U dětí jsem se zaměřila na to, jak reklamu vnímají, jak jí rozumí a jak na ni reagují. V dotazníku pro rodiče mě zajímalo, jaký je jejich pohled na reklamu a zda si uvědomují vliv reklamy na jejich dítě. V dotazníku pro učitelky jsem se zaměřila na to, zdali si i ony všímají nějakého vlivu reklamy na děti a zdali se reklamy projevují například v námětových hrách. Potvrdila se má hypotéza, že děti jsou reklamou ovlivňovány, ale pokud se to děje pod dohledem rodičů nebo jiných dospělých osob, vliv není tak zásadní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This Bachalor elaborate wants to pay attention at the fact how advertizing is being persieved not only by children,but by their parents and teachers as well and how advertizing interferes with their daily life and influences them. I used an investigation method of questionnaire - experiment. Concerning the children, I decided to stress the way how they persieve the advertizing,how they understand it and what is their reaction to it. In the questionnaire for parents, I was interested in their opinion on advertizing and if they were aware of the influence of it regarding their children. In the questionnaire for teachers, I intended to find out if they were aware of any influence of advertizing on children and if the advertizing is seen,for example, in their thematic games My hypothesis, that the children are being influenced by advertizing, has been confirmed,however if this occurs under supervision of their parents or other adults,the influence is not substantial. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)