Anthroposofie: cesta celostního rozvoje osobnosti
diplomová práce
Autor
Vedoucí práce
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informace není k dispozici
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
. . 2002
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Informace není k dispozici
Klíčová slova (česky)
waldorfská pedagogika, antropozofieProč vlastně antroposofie vznikla a na co se snaží odpovědět? Pro tyto, a mnohé jiné, odpovědi nechám své úvahy sklouznout k širším souvislostem. Uvažme, co všechno dnešnf svět tak zoufale potřebuje. Zemědělská půda je například dalekosáhle znehodnocena a "systematicky" ničena chemickými hnojivy a postřiky. Otázka zní, zdali je možné obdělávat půdu i jinými, přirozenějšími, způsoby? Nebo, organismus lidí je dnes většinou těžce poškozen antibiotiky a čistě chemickými látkamLOpět je třeba se ptát, zda-Ii není možné lidi léčit jinak? Školní výchova nutí děti k bezduché kázni a ctižádostivému honu za dobrými známkami, docela logicky pak ze škol vycházejí mladí lidé bez iniciativy, neteční a bez zájmu o svět. Dalo by se učit od základu jinak? Tato otázka pak neplatí jen pro oblast vzdělávání a výchovy dětí. Jistě i pro dospělého má význam další, nebo přímo celoživotní vzdělávání.