Studium fyzioterapie v Evropě: kvalita života a kvalita vzdělání studentů fyzioterapie
Physiotherapy Education in Europe: Quality of Life and Quality of Education among Physiotherapy Students
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/126414/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/126414Identifikátory
SIS: 233965
Kolekce
- Kvalifikační práce [3196]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hlinovská, Jana
Fakulta / součást
3. lékařská fakulta
Obor
Fyzioterapie
Katedra / ústav / klinika
Klinika rehabilitačního lékařství 3. LF UK a FNKV
Datum obhajoby
4. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, 3. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cíl: Cílem práce je získat povědomí o kvalitě života a vzdělání studentů fyzioterapie tří mezinárodních univerzit: Univerzita Karlova, Praha; Savonia University of Applied Science, Kuopio a University of Milan, Miláno. Metodika: Byla vytvořena popisná průřezová studie pomocí dotazníkového šetření. Proběhla ve dvou fázích - 1. pro zástupce, 2. pro studenty. Dotazníky byly sestaveny v angličtině kombinací již existujících. Verze pro zástupce univerzit byla vytvořena jako WORD dokument, pro studenty byla vytvořena online verze pomocí portálu SURVIO.cz. Data byla zpracována za použití průměrů, t-testu a ANOVA F-testu, Fischerova exaktního testu a Pearsonova korelačního koeficientu. Výsledky: Studenti vykazují obtíže v některých aspektech kvality života. 50 % studentů udává střední/vysokou míru stresové zátěže, častěji Italové a ženy. Pandemie Covid-19 ovlivňuje psychické zdraví a fyzickou aktivitu u 78 % A 71,7 % studentů, studenti z Finska lae toto ovlivnění nevykazují. 53,3 % studentů spí 7 a více hodin. 93,3 % studentů shledává nutriční vzdělání za důležité, ale jen 23,3 % udává současné vzdělání za dostatečné. Studie přinesla i data o kvalitě vzdělání, kdy při pandemii jsou největší problémy u praktické výuky, dle studentů z Itálie a vyšších ročníků z Prahy i u teoretické. Nejméně známé jsou...
The aim: The aim is to investigate the quality of life and education of physiotherapy students at three international universities: Charles University, Prague; Savonia University of Applied Science, Kuopio and University of Milan, Milan. Methods: A descriptive cross-sectional study was made using a questionnaire survey. It took place in two phases - 1st for representatives, 2nd for students. The questionnaires were compiled in English combining existing ones. The version for representatives was created as a WORD document, students responded online via SURVIO.cz portal. Data were analysed using averages, t-test and ANOVA F-test, Fischer's exact test and Pearson's correlation coefficient. Results: Students show difficulties in some aspects of quality of life. 50% of students report moderate/high levels of stress, more often Italians and women. The Covid- 19 pandemics negative effect on mental health and physical activity is reflected in total by 78% and 71.7% of students, respectively, however Finn students considered pandemics effect negligible. 53.3% of students sleep 7 or more hours.. In total, 93.3% of students find nutritional education important but only 23.3% consider it sufficient. The study also provides data on the quality of education, where the biggest problems are with practical lessons,...