Koronavirová epidemie a publikum Mall.tv
The coronavirus epidemic and the audience of Mall.tv
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127164Identifikátory
SIS: 228842
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hodboď, Vojtěch
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
17. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
televize, streamovací služby, publikum, sledovanost, Mall.tv, koronavirus, pandemieKlíčová slova (anglicky)
television, streaming services, audience, viewership, Mall.tv, coronavirus, pandemicPráce zkoumá otázku, jestli a případně jak a proč se během první vlny koronaviru na jaře 2020 proměnila sledovanost internetové televize Mall.tv. Při hledání odpovědi využívá kvantitativní analýzu interních dat poskytnutých Mall.tv, která byla zpracována prostřednictvím statistických výpočtů. Zároveň testuje hypotézu, podle které mohl být klíčovým faktorem ovlivňujícím proměny velikosti a sociodemografického složení projekt #kulturažije. Z výsledku analýzy ale vyplývá, že publikum se během jara příliš nezměnilo a větší změny jsou zřetelné až po skončení jarní vlny. Hypotéza, že projekt #kulturažije měl na web přivést větší množství nových uživatelů, se tak nepotvrdila, impakt projektu byl spíše marginální.
This thesis is investigating the question of how and why there was a change in a viewership of the internet television Mall.tv during the first wave of the coronavirus pandemic in spring 2020. While looking for an answer for this work, a quantitative analysis of internal data provided by Mall.tv is used. This all is processed with the help of statistical methods. Simultaneously, this work is testing the hypothesis, according to which the audience show #kulturažije could be the key factor influencing the transformation of the size and socio demographic composition. From the results of the analysis, it is clear that the audience was not changed during the spring and that major changes are visible after the spring wave. The hypothesis, which states that the show #kulturažije was supposed to bring more new users to the website, was not confirmed but it was found that impact of the project was rather marginal.