Zobrazit minimální záznam

Analysis of the needs of students bachelour's daily study program of Addictology
dc.contributor.advisorSvěcená, Kateřina
dc.creatorŠtěrbová, Tereza
dc.date.accessioned2021-07-14T07:01:35Z
dc.date.available2021-07-14T07:01:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/127530
dc.description.abstractVýchodiska: Obor adiktologie je vyučován pod záštitou 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy od roku 2005. Průběžné zjišťování kvality výuky má rozhodující vliv na vývoj tohoto oboru. Analýza potřeb studentů aktuálně studujících obor adiktologie nebyla doposud provedena a zpracována. Hlavní aktuální nástroj k hodnocení studia je anketa ve studijním informačním systému. Otázkou zůstává, jak moc studentům tato forma hodnocení vyhovuje. Cíle: Cílem práce je zmapovat oblast vzdělávacích potřeb studentů bakalářského denního oboru adiktologie a zjistit, jaký styl výuky studenti preferují a naopak. Druhý cíl je ověřit, zda studentům vyhovuje zpětná vazba ve formě ankety ve studijním informačním systému. Metody: Práce byla realizována pomocí dotazníkového šetření. Studenti byli vybráni metodou totálního výběru a osloveni k vyplnění semistrukturovaného elektronického dotazníku. Získaná data byla zpracována metodou deskriptivní statistiky. Výsledky: Největší potřebu vzdělávání pociťují studenti v oblasti klinické adiktologie (84,9 %, N=45) a adiktologického poradenství (62,3 %, N=33). Studenti preferují interaktivní styl výuky s názornými ukázkami a praktickými nácviky. Anketa ve studijním systému je u 52,8 % respondentů preferovanou formou hodnocení. Zbylých 47,2 % hlasů se téměř rovnoměrně rozdělilo do...cs_CZ
dc.description.abstractBackground: The field of addictology has been taught at The 1st Medical Faculty of Charles University since 2005. Continuous research on the quality of teaching has a crucial influence on the development of this field. Any analysis of the needs of students currently studying addictology hasn't been done and processed yet. The main current tool for evaluating studies is a survey in the student information system. The question remains how much students are comfortable with this form of evaluation. Aims: The aim of this study is to map the area of educational needs of undergraduate full - time students in the field of addictology and to find out what type of teaching methods students prefer and vice versa. The second aim is to check whether students prefer feedback in the form of surveys in the student information system. Methods: The research was implemented by using a questionnaire survey. Students were selected by total sampling method and approached to fill in a semi - structured questionnaire. The collected data were processed by a descriptive statistics method. Results: The greatest need for education is felt by students in the field of clinical addictionology (84,9 %, N=45) and addiction counselling (62,3 %, N=33). Students prefer an interactive teaching method with illustrative examples and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectAdiktologiecs_CZ
dc.subjectstudijní obor adiktologiecs_CZ
dc.subjectstudentské hodnocení výukycs_CZ
dc.subjectanalýza potřebcs_CZ
dc.subjectpotřebacs_CZ
dc.subjectAddictologyen_US
dc.subjectfield of addictologyen_US
dc.subjectstudents' evaluation of teaching methodsen_US
dc.subjectneeds analysisen_US
dc.subjectneeden_US
dc.titleAnalýza potřeb studentů bakalářského prezenčního oboru Adiktologiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-23
dc.description.departmentDepartment of Addictology First Faculty of Medicine and General University Hospitalen_US
dc.description.departmentKlinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId230419
dc.title.translatedAnalysis of the needs of students bachelour's daily study program of Addictologyen_US
dc.contributor.refereeŠťastná, Lenka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAddictologyen_US
thesis.degree.disciplineAdiktologiecs_CZ
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Addictology First Faculty of Medicine and General University Hospitalen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAddictologyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVýchodiska: Obor adiktologie je vyučován pod záštitou 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy od roku 2005. Průběžné zjišťování kvality výuky má rozhodující vliv na vývoj tohoto oboru. Analýza potřeb studentů aktuálně studujících obor adiktologie nebyla doposud provedena a zpracována. Hlavní aktuální nástroj k hodnocení studia je anketa ve studijním informačním systému. Otázkou zůstává, jak moc studentům tato forma hodnocení vyhovuje. Cíle: Cílem práce je zmapovat oblast vzdělávacích potřeb studentů bakalářského denního oboru adiktologie a zjistit, jaký styl výuky studenti preferují a naopak. Druhý cíl je ověřit, zda studentům vyhovuje zpětná vazba ve formě ankety ve studijním informačním systému. Metody: Práce byla realizována pomocí dotazníkového šetření. Studenti byli vybráni metodou totálního výběru a osloveni k vyplnění semistrukturovaného elektronického dotazníku. Získaná data byla zpracována metodou deskriptivní statistiky. Výsledky: Největší potřebu vzdělávání pociťují studenti v oblasti klinické adiktologie (84,9 %, N=45) a adiktologického poradenství (62,3 %, N=33). Studenti preferují interaktivní styl výuky s názornými ukázkami a praktickými nácviky. Anketa ve studijním systému je u 52,8 % respondentů preferovanou formou hodnocení. Zbylých 47,2 % hlasů se téměř rovnoměrně rozdělilo do...cs_CZ
uk.abstract.enBackground: The field of addictology has been taught at The 1st Medical Faculty of Charles University since 2005. Continuous research on the quality of teaching has a crucial influence on the development of this field. Any analysis of the needs of students currently studying addictology hasn't been done and processed yet. The main current tool for evaluating studies is a survey in the student information system. The question remains how much students are comfortable with this form of evaluation. Aims: The aim of this study is to map the area of educational needs of undergraduate full - time students in the field of addictology and to find out what type of teaching methods students prefer and vice versa. The second aim is to check whether students prefer feedback in the form of surveys in the student information system. Methods: The research was implemented by using a questionnaire survey. Students were selected by total sampling method and approached to fill in a semi - structured questionnaire. The collected data were processed by a descriptive statistics method. Results: The greatest need for education is felt by students in the field of clinical addictionology (84,9 %, N=45) and addiction counselling (62,3 %, N=33). Students prefer an interactive teaching method with illustrative examples and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV