Tvorba Ilji Šapova v kontextu českého realismu v meziválečném období
Ilya Shapov's Work in the Context of Czech Realism during the Interwar Period
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127995Identifikátory
SIS: 213659
Kolekce
- Kvalifikační práce [2233]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jančárková, Julie
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
15. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Ilja Šapov, ruská emigrace, Československo, exil, realismus, české umění 1918 - 1938Klíčová slova (anglicky)
Ilya Shapov, Russian White Emigration, Czechoslovakia, Exile, Realism, Czech art 1918 - 1938Tato diplomová práce pojednává o ruském meziválečném exilovém umělci - Iljovi Dmitrijeviči Šapovovi. Do Československa emigroval ve 20. letech 20. století a žil zde po dobu 25 let. V Československu vyrostl, vystudoval na uměleckých školách a započal svou uměleckou kariéru. Práce se zaobírá životem a dílem uvedeného umělce a snaží se zařadit jeho tvorbu do kontextu českého umění první poloviny 20. století. V České republice je Šapov zastoupen přibližně 120 díly (kresby, malby, ale také plastiky), které dosud nebyly blíže prozkoumané a interpretované. Východiskem pro zpracování byly archivní materiály, především z fondů Literárního archivu Památníku národního písemnictví a Oblastního archivu České republiky.
This diploma thesis deals with the Russian interwar period artist in exile - Ilya Dmitrijevich Shapov. He emigrated to Czechoslovakia in the 1920s and lived there for 25 years. He grew up in Czechoslovakia, graduated from art schools and began his artistic career. The work deals with the life and work of this artist and tries to place his work in the context of Czech art of the first half of the 20th century. In the Czech Republic, Shapov is represented by approximately 120 works (drawings, paintings, but also sculptures), which have not yet been further explored and interpreted. The basis for the elaboration of the thesis were archival materials, mainly from the collections of the Literary Archive of the National Literature Memorial and the Regional Archive of the Czech Republic.