dc.contributor.advisor | Mazáčová, Nataša | |
dc.creator | Fialová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2017-04-06T09:56:02Z | |
dc.date.available | 2017-04-06T09:56:02Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/12799 | |
dc.description.abstract | Cílem této práce bylo ukázat chybu jako nástroj k porozumění v procesu učení. Po stránce teoretické byla chyba rozebrána ze dvou přístupů: podle G. Bachelarda je potřeba chybu vidět jako překážku, která nebyla odstraněna, podle J. Piageta je chyba prostředkem ke zdokonalení současného modu / schématu myšlení. Obě teorie společně vidí chybu jako možnost k posunu, tedy ke zlepšení. Z teorie G. Bachelarda a J. Piageta vyšli dva francouzští vědci, J.-P. Astolfi a D. Descomps, jejichž práce zde byly též analyzovány. D. Descomps použil k vysvětlení procesu učení metaforu a příměry, Astolfiho práce spojila všechny známé myšlenky dohromady a vypracovala důkladnou typologii chyb s možnými návrhy jejich řešení. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with the topic of mistake in the process of learning. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Práce s chybou | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-09-19 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 622 | |
dc.title.translated | How to deal with mistake in the procen of learning | en_US |
dc.contributor.referee | Váňová, Miroslava | |
dc.identifier.aleph | 000826303 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této práce bylo ukázat chybu jako nástroj k porozumění v procesu učení. Po stránce teoretické byla chyba rozebrána ze dvou přístupů: podle G. Bachelarda je potřeba chybu vidět jako překážku, která nebyla odstraněna, podle J. Piageta je chyba prostředkem ke zdokonalení současného modu / schématu myšlení. Obě teorie společně vidí chybu jako možnost k posunu, tedy ke zlepšení. Z teorie G. Bachelarda a J. Piageta vyšli dva francouzští vědci, J.-P. Astolfi a D. Descomps, jejichž práce zde byly též analyzovány. D. Descomps použil k vysvětlení procesu učení metaforu a příměry, Astolfiho práce spojila všechny známé myšlenky dohromady a vypracovala důkladnou typologii chyb s možnými návrhy jejich řešení. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with the topic of mistake in the process of learning. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008263030106986 | |