Vývoj populární hudby v Československu na pozadí hudebního festivalu Bratislavská lyra jako hudební kronika reálného socialismu
Development of Popular Music in Czechoslovakia Against the Background of a Music Festival
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/128037Identifikátory
SIS: 224632
Kolekce
- Kvalifikační práce [2248]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Beneš, Zdeněk
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny evropské kultury
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
15. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se zabývá vývojem populární hudby na pozadí festivalu Bratislavská lyra, který byl založen roku 1966 za účelem povzbuzení domácí tvorby - zejména slovenské. Text je koncipován tak, aby na přibližné časové ose nastínil vliv mezinárodního festivalu na populární hudbu v Československu. Vedle vývoje podníceného konkurenčním prostředím soutěže, bude okrajově brán zřetel i na vliv zahraničních interpretů, v průběhu let hostujících na festivalu. Autorka si v neposlední řadě všímá také politického vývoje v zemi, který nutně kulturní sféru poznamenal. V práci je čerpáno nejen z odborné literatury, ale i dobových periodik a vzpomínek pamětníků z řad umělců, publicistů i organizátorů festivalu.
This master's thesis deals with the development of popular music with regards to the festival Bratislavská lyra, established in 1966 with the aim of boosting domestic creative output, especially in Slovakia. The text aims to, using a rough timeline, outline the influence of the international festival on popular music in Czechoslovakia. The text will, apart from the development spurred by the competitive environment of the event, partially focus on the influence of foreign performers who visited the festival throughout the years. The author also notices political developments in the country with their inevitable effects on cultural life. The thesis will be based on academic literature, period journals and memories of witnesses - performers, journalists and organizers of the festival.