Móda české renesanční šlechty druhé poloviny 16. století z hlediska portrétní malby
The fashion of Czech renaissance nobility of the second half of the 16. Century in terms of portait painting
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/128212Identifikátory
SIS: 212743
Kolekce
- Kvalifikační práce [2254]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jarošová, Markéta
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
15. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Renesance, šlechta, móda, portréty, galerie, oděv, malba, HabsburkovéKlíčová slova (anglicky)
renaissance, nobility, fashion, portraits, gallery, clothes, painting, HabsburgsTato bakalářská práce se zaměřuje na renesanční módu české šlechty. Ze zvolených českých šlechtických rodů jsem vybrala konkrétní portréty šlechticů a šlechtičen dle kterých budu zkoumat vývoj a ikonografii, případně politickou a náboženskou souvislost šlechtických šatů. Cílem této práce by mělo být zmapování vývoje české renesanční módy především druhé poloviny 16. století pomocí zkoumání portrétní malby. K této syntéze využiji srovnání se španělskými podobiznami, celkový význam portrétu, ikonografii, historii rodů a dostupné teorie vývoje renesanční módy. Klíčová slova Renesance, šlechta, móda, portréty, galerie, oděv, malba, Habsburkové
Fashion of Czech renaissance nobility of the second half of the 16th century from the point of view of portrait painting. This bachelor thesis focuses on Renaissance fashion of the Czech nobility. Specific portraits of noblewomen and noblemen from preselected families were chosen and will serve as a basis for development and iconography - or potential political and religious context - analysis of the aristocratic dress. The aim of this thesis is to examine the Czech Renaissance (late 16th century) fashion development with the help of portrait painting. Comparison with Spanish portraits will be presented alongside the overall meaning of the portrait, iconography, family history and available Renaissance fashion development theories. Keywords renaissance, nobility, fashion, portraits, gallery, clothes, painting, Habsburg