dc.contributor.advisor | Pech, Milan | |
dc.creator | Buzykanova, Sofya | |
dc.date.accessioned | 2021-08-03T09:18:19Z | |
dc.date.available | 2021-08-03T09:18:19Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/128230 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce má za cíl prozkoumat ohlas výstav ruských umělců, které probíhaly v Praze v první polovině 20. století s důrazem na díla a tvorbu proslulého ruského malíře Iliju Jefimoviče Repina. Bude sledovat proměnu recepce ruského umění v různých historických podmínkách, jimiž procházely české země a Rusko a v kontextu měnícího se vztahu české společnosti k ruské kultuře. Bude to instalováno na příkladu díla I. Repina. První velká skupinová výstava ruských umělců v Praze proběhla v roce 1900, kdy se Rusko ostře potýkalo s otázkou nacionalismu a sílilo v něm revoluční hnutí. Během první republiky proběhlo několik menších monografických výstav Repina. Kromě toho se v roce 1935 uskutečnila další souborná výstava ruského umění, která měla název I. Retrospektivní výstavu obrazů ruského malířství 18. - 20. století a vznikla pod záštitou města Prahy. Bakalářská práce neopomene zmínit také Výstavu obrazů národních umělců SSSR z r. 1947, přestože na ní I. Repin nebyl zastoupen. Šlo klíčovou expozici, která těsně před komunistickým pučem v Československu znovu otevřela otázku socialistického realismu. Závěr práce bude věnován výstavě ruského umění, kterou uspořádala už v podmínkách komunistického režimu Národní galerie v Praze v roce 1953. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This barchelor thesis aims to examine the receptions of exhibitions of Russian artists, which took place in Prague in the first half of the 20th century, with an emphasis on the work of the well - know Russian painter Ilya Yefimovich Repin. This thesis will observe transformation of the reception of Russian art under differen historical circumstance that the Czech lands and Russia went through and in the context of the changing attitude of Czech society towards Russian culture. It will be based on the example of the work of I. Repin. The first large group exhibition of Russian artists in Prague took place in 1900, when Russia was struggling sharply with the question of nationalism and the uprising revolutional movement. During the First Czechoslovak Republik several smaller monographic exhibitions of Repin took place. In addition, in 1935 took place another big exhibition of Russian paintings of the 18th - 20th centuries took place and it was created under the auspices of the City of Prague. This barchelor thesis does not neglect to mention the Exhibition of paintings of national artists of the USSR from 1947, although I. Repin was not represented there. It was the main exposition, which reopened the question of socialist realism just before the communist coup in Czechoslovakia. The conclusion of... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Ilja Repin | cs_CZ |
dc.subject | ruské umění | cs_CZ |
dc.subject | česko-ruské vztahy | cs_CZ |
dc.subject | československo-sovětské vztahy | cs_CZ |
dc.subject | Československo | cs_CZ |
dc.subject | Ruské impérium | cs_CZ |
dc.subject | Sovětský svaz | cs_CZ |
dc.subject | kulturní politika | cs_CZ |
dc.subject | umělecká kritika | cs_CZ |
dc.subject | 1900 - 1953 | cs_CZ |
dc.subject | Ilya Repin | en_US |
dc.subject | Russian Exhibitions | en_US |
dc.subject | Russian Art | en_US |
dc.subject | Czech-Russian Relations | en_US |
dc.subject | Czechoslovakia-Soviet Relations | en_US |
dc.subject | Russian Empire | en_US |
dc.subject | Soviet Union | en_US |
dc.subject | Cultural Politics | en_US |
dc.subject | Art Critique | en_US |
dc.subject | 1900 - 1953 | en_US |
dc.title | Ohlas děl Ilji Repina a výstav ruských umělců v Praze 1900-1953 | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-09-15 | |
dc.description.department | Institute of Christian Art History | en_US |
dc.description.department | Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 224053 | |
dc.title.translated | Receptions of Ilya Repin's artworks and exhibitions of Russian artists in Prague 1900-1953 | en_US |
dc.contributor.referee | Czumalo, Vladimír | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Christian Arts | en_US |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta::Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty::Institute of Christian Art History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Christian Arts | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce má za cíl prozkoumat ohlas výstav ruských umělců, které probíhaly v Praze v první polovině 20. století s důrazem na díla a tvorbu proslulého ruského malíře Iliju Jefimoviče Repina. Bude sledovat proměnu recepce ruského umění v různých historických podmínkách, jimiž procházely české země a Rusko a v kontextu měnícího se vztahu české společnosti k ruské kultuře. Bude to instalováno na příkladu díla I. Repina. První velká skupinová výstava ruských umělců v Praze proběhla v roce 1900, kdy se Rusko ostře potýkalo s otázkou nacionalismu a sílilo v něm revoluční hnutí. Během první republiky proběhlo několik menších monografických výstav Repina. Kromě toho se v roce 1935 uskutečnila další souborná výstava ruského umění, která měla název I. Retrospektivní výstavu obrazů ruského malířství 18. - 20. století a vznikla pod záštitou města Prahy. Bakalářská práce neopomene zmínit také Výstavu obrazů národních umělců SSSR z r. 1947, přestože na ní I. Repin nebyl zastoupen. Šlo klíčovou expozici, která těsně před komunistickým pučem v Československu znovu otevřela otázku socialistického realismu. Závěr práce bude věnován výstavě ruského umění, kterou uspořádala už v podmínkách komunistického režimu Národní galerie v Praze v roce 1953. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This barchelor thesis aims to examine the receptions of exhibitions of Russian artists, which took place in Prague in the first half of the 20th century, with an emphasis on the work of the well - know Russian painter Ilya Yefimovich Repin. This thesis will observe transformation of the reception of Russian art under differen historical circumstance that the Czech lands and Russia went through and in the context of the changing attitude of Czech society towards Russian culture. It will be based on the example of the work of I. Repin. The first large group exhibition of Russian artists in Prague took place in 1900, when Russia was struggling sharply with the question of nationalism and the uprising revolutional movement. During the First Czechoslovak Republik several smaller monographic exhibitions of Repin took place. In addition, in 1935 took place another big exhibition of Russian paintings of the 18th - 20th centuries took place and it was created under the auspices of the City of Prague. This barchelor thesis does not neglect to mention the Exhibition of paintings of national artists of the USSR from 1947, although I. Repin was not represented there. It was the main exposition, which reopened the question of socialist realism just before the communist coup in Czechoslovakia. The conclusion of... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |