dc.contributor.advisor | Janošová, Pavlína | |
dc.creator | Jedličková, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2017-04-06T10:14:01Z | |
dc.date.available | 2017-04-06T10:14:01Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/12882 | |
dc.description.abstract | Obsahem mé práce byl pokus o zmapování názorů, postojů a hodnot dnešní mladé generace. Nemyslím tím však teenagery ani adolescenty. Míním tím generaci jedinců, jejichž věk se pohybuje v blízkosti "tak obávané" třicítky. Řečeno slovy odborníků, zabývajících se vývojovou psychologií, jedná se o období takzvané rané dospělosti. | cs_CZ |
dc.description.abstract | In my diploma work I tried to find and described what has happened with our society after the Velvet Revolution and if young adults are really different from the generation of their parents. This work has two main parts, theoretical and practical one. In the practical part I devoted to parenthood, marriages, education, employment and friendship. I also mentioned new prodigies like falling rates of fertility, prodigy of singles which were not common during the period before the year 1989. There is my research in the second part of my work which was carried out of sixty persons. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Životní bilancování v mladé dospělosti | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-09-19 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 562 | |
dc.title.translated | The life balance of Young Adulthood (Adult Age) | en_US |
dc.contributor.referee | Procházková, Jana | |
dc.identifier.aleph | 000825303 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Obsahem mé práce byl pokus o zmapování názorů, postojů a hodnot dnešní mladé generace. Nemyslím tím však teenagery ani adolescenty. Míním tím generaci jedinců, jejichž věk se pohybuje v blízkosti "tak obávané" třicítky. Řečeno slovy odborníků, zabývajících se vývojovou psychologií, jedná se o období takzvané rané dospělosti. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In my diploma work I tried to find and described what has happened with our society after the Velvet Revolution and if young adults are really different from the generation of their parents. This work has two main parts, theoretical and practical one. In the practical part I devoted to parenthood, marriages, education, employment and friendship. I also mentioned new prodigies like falling rates of fertility, prodigy of singles which were not common during the period before the year 1989. There is my research in the second part of my work which was carried out of sixty persons. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008253030106986 | |