Pohyb v projektu ENTI
Movement in project ENTs
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/13008/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13008Identifikátory
SIS: 43476
Kolekce
- Kvalifikační práce [11264]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šerý, Ondřej
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
10. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Projekt ENTI je simulátor prostředí, které je podobné lidskému světu. Žijí v něm autonomní agenti nazývaní enti, kteří se o svět starají. K naplňování svých úkolů a životních potřeb potřebují často hledat po svém světě cestu. Tato práce je zaměřena na skripty, které toto hledání a následné procházení cest řídí. Pohyb entů mezi místnostmi vylepšuje hierarchickou verzí algoritmu A*, čímž snižuje nároky na procesor při hledání delších cest. Dále pak rozšiřuje skripty pro pohyb po místnosti, sledování a vyhýbání se cizím entům a hledání předmětů.
The ENTS project is a simulator of an environment which is similar to our common world. In this environment, there live autonomous agents called ents. They take care of their world. To fulfil their goals and satisfy their daily needs, they often have to look for a path around the world. This work is focused on scripts which are responsible for this pathfinding. The ents' movements are improved by hierarchical version of the A* algorithm. Thanks to this, demands on CPU during looking for longer paths are considerably decreased. In addition, ents' scripts are enhanced by better movement around a room, other ents following and avoiding, and "lazy" picking up objects.