Pohyb v projektu ENTI
Movement in project ENTs
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/13008/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13008Identifiers
Study Information System: 43476
Collections
- Kvalifikační práce [11264]
Author
Advisor
Referee
Šerý, Ondřej
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
10. 9. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Projekt ENTI je simulátor prostředí, které je podobné lidskému světu. Žijí v něm autonomní agenti nazývaní enti, kteří se o svět starají. K naplňování svých úkolů a životních potřeb potřebují často hledat po svém světě cestu. Tato práce je zaměřena na skripty, které toto hledání a následné procházení cest řídí. Pohyb entů mezi místnostmi vylepšuje hierarchickou verzí algoritmu A*, čímž snižuje nároky na procesor při hledání delších cest. Dále pak rozšiřuje skripty pro pohyb po místnosti, sledování a vyhýbání se cizím entům a hledání předmětů.
The ENTS project is a simulator of an environment which is similar to our common world. In this environment, there live autonomous agents called ents. They take care of their world. To fulfil their goals and satisfy their daily needs, they often have to look for a path around the world. This work is focused on scripts which are responsible for this pathfinding. The ents' movements are improved by hierarchical version of the A* algorithm. Thanks to this, demands on CPU during looking for longer paths are considerably decreased. In addition, ents' scripts are enhanced by better movement around a room, other ents following and avoiding, and "lazy" picking up objects.