dc.contributor.advisor | Pudlák, Petr | |
dc.creator | Caithaml, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2017-04-06T10:41:46Z | |
dc.date.available | 2017-04-06T10:41:46Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/13022 | |
dc.description.abstract | Predložená práce se zabývá návrhem programu na sehrávání trénovacích partií mariáše (tradiční české karetní hry) proti počítači. Uvažují se dvě varianty této hry pro tři hráče - mariáš volený a licitovaný. Program umožňuje sehrávat partie jak v turnajovém módu, který simuluje skutečnou hru, tak i v trénovacím módu, kdy hráč může nahlížet hráčům do karet, vracet tahy, přehrávat různé varianty, nechat si poradit tah a tak analyzovat herní situaci. Program lze rozšířit o další umělé hráče a lze mezi nimi pořádat turnaje. Práce dále představuje implementace umělého hráče, které jsou založeny na variantách alfa-beta prořezávání s několika vylepšeními. | cs_CZ |
dc.description.abstract | In the present thesis we deal with designing a program to play training games of mariáš (traditional czech card game) against computer. Two three-player versions of this game are considered - volený mariáš and licitovaný mariáš. The program enables to play games in tournament mode simulating the real game as well as in training mode where player can look into opponent's hand, undo moves, replay different variations, get advice from computer and so analyse the game situation. It is possible to extend the program by artificial players and to set up tournament between them. The thesis introduces several implementations of artificial player based on enchanced alfa-beta prunning. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | Trénovací program na mariáš | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-09-10 | |
dc.description.department | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 44190 | |
dc.title.translated | Mariáš Trainer | en_US |
dc.contributor.referee | Majerech, Vladan | |
dc.identifier.aleph | 000865184 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programování | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programming | en_US |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Programování | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Programming | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Predložená práce se zabývá návrhem programu na sehrávání trénovacích partií mariáše (tradiční české karetní hry) proti počítači. Uvažují se dvě varianty této hry pro tři hráče - mariáš volený a licitovaný. Program umožňuje sehrávat partie jak v turnajovém módu, který simuluje skutečnou hru, tak i v trénovacím módu, kdy hráč může nahlížet hráčům do karet, vracet tahy, přehrávat různé varianty, nechat si poradit tah a tak analyzovat herní situaci. Program lze rozšířit o další umělé hráče a lze mezi nimi pořádat turnaje. Práce dále představuje implementace umělého hráče, které jsou založeny na variantách alfa-beta prořezávání s několika vylepšeními. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In the present thesis we deal with designing a program to play training games of mariáš (traditional czech card game) against computer. Two three-player versions of this game are considered - volený mariáš and licitovaný mariáš. The program enables to play games in tournament mode simulating the real game as well as in training mode where player can look into opponent's hand, undo moves, replay different variations, get advice from computer and so analyse the game situation. It is possible to extend the program by artificial players and to set up tournament between them. The thesis introduces several implementations of artificial player based on enchanced alfa-beta prunning. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008651840106986 | |