Rozvoj kvality pracovního a osobního života
The development of quality working and personal life
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/13110/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13110Identifikátory
SIS: 28284
Kolekce
- Kvalifikační práce [23778]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Neusarová, Jana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
7. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Ve své práci se zabývám problematikou oblasti rozvoje osobnosti a efektivity v pracovním životě. V první části práce pojednávající o rozvoji osobnosti jsem se zaměřila na vytváření správných návyků a odbourávání těch špatných. Dále je pro rozvoj osobnosti důležité znát své osobní cíle, k jejichž nastavení nám může pomoci SWOT analýza a metoda SMART. Pro naplnění našich cílů je podstatné, zorientovat se v pojmech hodnota a potřeba. V neposlední řadě se tato část práce dotýká oblasti motivace a efektivní komunikace. Druhá část práce se zaměřuje na řízení času a jeho praktická doporučení pro pracovní život. Na konci práce se zabývám možnými negativními dopady špatného řízení času, jimiž mohou být stres až syndrom vyhoření. V dnešní době je těžké splnit požadavky trhu. Ten po nás požaduje větší flexibilitu, odpovědnost, širší specializaci atd. Naše potřeby jsou také stále náročnější to se zákonitě odráží i v požadavcích, které na nás trh zpětně má. Doufám, že tato práce její čtenáře přiměje alespoň k zamyšlení o jejich vlastních problémech z této oblasti a že jim poskytne alespoň nějaké impulsy k jejich řešení.
In this work I would like to deal with the problem of the personal development and effectivity in the working life. The first part of this work resolves the problem of the personal development. It is very important for the personal development to make right habits and get rid of the bad ones. It is necessary to know our own goals and a SWOT analysis and a SMART Metod for that help us. We also need to know how to motivate ourselves and how to communicate effectively. The second part deals with the time management, its positives and recommendations for the practical part of the working day as a right planning, giving task priorities etc. The last part is based on stress and the burn out effect. Nowadays is quite difficult to cope with market demands. People are asked to be more flexible, responsible, wider specialized etc. Our needs are more and more challenging it is reflected in requirements we are placed on by the market. I hope that this work would make readers think about their own problems and gives them at least an advice how to start to handle them.