Zobrazit minimální záznam

Narativní postupy a témata románu formování ve čtyřech současných irských dílech
dc.contributor.advisorWallace, Clare
dc.creatorBindasová, Barbara
dc.date.accessioned2017-04-06T11:08:37Z
dc.date.available2017-04-06T11:08:37Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13154
dc.description.abstractSoučasná irská literatura nabízí nepřeberné množství námětů ke studiu jak v kontextu západní literární tradice jako takové, tak i v úzce specifickém kontextu jednotlivých literárních žánrů. Přestože se irský román vyvíjel souběžně se svým britským protějškem, je snadné identifikovat a vymezit prvky, které jsou mu přednostně vlastní. Motivy rodiny, komunity, náboženství či nacionalismu jsou nepostradatelným tématem značného množství děl, a proto tvoří základní skupinu analýzy narativních postupů. Souběžně s těmito motivy se ve své práci zaměřuji i na používání vypravěče v první osobě a jeho propojení se žánrem románu formování, který je zkoumán ve světle teorie Kristin Morrisonové, která ve svém eseji Political Bildungsroman vyčleňuje irský román formování 80. a 90. let s ohledem na specifika týkající se jeho zakončení.cs_CZ
dc.description.abstractThe approach and use of Bildungsroman in the context of Irish contemporary literature is subject to lively development and invention on the behalf of the writers, thus offering an interesting and wide field of study for the literary criticism. This study of four representative works serves only as an introduction into the subject and does not, by far, cover the whole area. Nevertheless, Patrick McCabe's The Butcher Boy, Roddy Doyle's Paddy Clarke Ha Ha Ha, Seamus Deane's Reading in the Dark and Frank McCourt's Angela's Ashes manage to cover and demonstrate the variety and richness of this genre in Irish literature. Each of the writers tackles the subject with distinctive innovation, each picking a different theme as the centre of their respective novels.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleNarrative strategies and the themes of Bildungsroman genre in Patrick McCabe's The Butcher Boy, Roddy Doyle's Paddy Clarke Ha Ha Ha, Seamus Deane's Reading in the Dark and Frank McCourt's Angela's Ashesen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-19
dc.description.departmentÚstav anglistiky a amerikanistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId50192
dc.title.translatedNarativní postupy a témata románu formování ve čtyřech současných irských dílechcs_CZ
dc.contributor.refereePilný, Ondřej
dc.identifier.aleph000885841
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglistiky a amerikanistikycs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csSoučasná irská literatura nabízí nepřeberné množství námětů ke studiu jak v kontextu západní literární tradice jako takové, tak i v úzce specifickém kontextu jednotlivých literárních žánrů. Přestože se irský román vyvíjel souběžně se svým britským protějškem, je snadné identifikovat a vymezit prvky, které jsou mu přednostně vlastní. Motivy rodiny, komunity, náboženství či nacionalismu jsou nepostradatelným tématem značného množství děl, a proto tvoří základní skupinu analýzy narativních postupů. Souběžně s těmito motivy se ve své práci zaměřuji i na používání vypravěče v první osobě a jeho propojení se žánrem románu formování, který je zkoumán ve světle teorie Kristin Morrisonové, která ve svém eseji Political Bildungsroman vyčleňuje irský román formování 80. a 90. let s ohledem na specifika týkající se jeho zakončení.cs_CZ
uk.abstract.enThe approach and use of Bildungsroman in the context of Irish contemporary literature is subject to lively development and invention on the behalf of the writers, thus offering an interesting and wide field of study for the literary criticism. This study of four representative works serves only as an introduction into the subject and does not, by far, cover the whole area. Nevertheless, Patrick McCabe's The Butcher Boy, Roddy Doyle's Paddy Clarke Ha Ha Ha, Seamus Deane's Reading in the Dark and Frank McCourt's Angela's Ashes manage to cover and demonstrate the variety and richness of this genre in Irish literature. Each of the writers tackles the subject with distinctive innovation, each picking a different theme as the centre of their respective novels.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglistiky a amerikanistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990008858410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV