dc.contributor.advisor | Kolman, Petr | |
dc.creator | Hronik, Jan | |
dc.date.accessioned | 2017-04-06T11:20:38Z | |
dc.date.available | 2017-04-06T11:20:38Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/13213 | |
dc.description.abstract | Zabýváme se algoritmy pro hledání nejlepšího spojení podle jízdního řádu, přičemž pojmem nejlepší myslíme nejkratší vzhledem ke zvolenému ohodnocení cest (např. nejrychlejší, nejkratší na počet ujetých km, spojení s nejmenším počtem přestupů). Problém nejkratšího spojení v dopravní síti je formalizován a převeden na problém nejkratší cesty v grafu. K tomu je navržena reprezentace dopravní sítě pomocí orientovaného grafu. Dále je popsáno několik standardních algoritmů pro hledání nejkratších cest v grafu a jejich optimalizace pro použití při hledání dopravních spojení. Nakonec je porovnána výkonnost jednotlivých algoritmů při jejich použití na (1) vlakovou sít pro Českou republiku a (2) na náhodně vygenerovaný graf. | cs_CZ |
dc.description.abstract | We deal with algorithms for finding cheapest connections in a transportation network with timetables where a cheapest connection is one with the lowest value given some evaluation function. A problem of cheapest connection in a transportation network is introduced and formalized, and is reduced to a shortest path problem in a directed graph. A representation of a transportation network by a directed graph is thereafter given, and several standard algorithms for the shortest path problem are described in turn. Several optimizations of the algorithms for their application to the transportation network are proposed. Eventually, performance results of the algorithms are presented along with their comparison. The algorithms were tested on (1) the train network of the Czech Republic, and on (2) a randomly generated graph. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | Nejkratší cesty při vyhledávání dopravního spojení | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-09-18 | |
dc.description.department | Katedra aplikované matematiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Applied Mathematics | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 44514 | |
dc.title.translated | Shortest paths when searching for travel connections | en_US |
dc.contributor.referee | Škovroň, Petr | |
dc.identifier.aleph | 000848668 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teoretická informatika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theoretical Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra aplikované matematiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Applied Mathematics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Teoretická informatika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theoretical Computer Science | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Zabýváme se algoritmy pro hledání nejlepšího spojení podle jízdního řádu, přičemž pojmem nejlepší myslíme nejkratší vzhledem ke zvolenému ohodnocení cest (např. nejrychlejší, nejkratší na počet ujetých km, spojení s nejmenším počtem přestupů). Problém nejkratšího spojení v dopravní síti je formalizován a převeden na problém nejkratší cesty v grafu. K tomu je navržena reprezentace dopravní sítě pomocí orientovaného grafu. Dále je popsáno několik standardních algoritmů pro hledání nejkratších cest v grafu a jejich optimalizace pro použití při hledání dopravních spojení. Nakonec je porovnána výkonnost jednotlivých algoritmů při jejich použití na (1) vlakovou sít pro Českou republiku a (2) na náhodně vygenerovaný graf. | cs_CZ |
uk.abstract.en | We deal with algorithms for finding cheapest connections in a transportation network with timetables where a cheapest connection is one with the lowest value given some evaluation function. A problem of cheapest connection in a transportation network is introduced and formalized, and is reduced to a shortest path problem in a directed graph. A representation of a transportation network by a directed graph is thereafter given, and several standard algorithms for the shortest path problem are described in turn. Several optimizations of the algorithms for their application to the transportation network are proposed. Eventually, performance results of the algorithms are presented along with their comparison. The algorithms were tested on (1) the train network of the Czech Republic, and on (2) a randomly generated graph. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra aplikované matematiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008486680106986 | |