Zobrazit minimální záznam

Modelling of deformations of geometric objects
dc.contributor.advisorKolingerová, Ivana
dc.creatorKratochvíl, Erik
dc.date.accessioned2017-04-06T11:22:37Z
dc.date.available2017-04-06T11:22:37Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13222
dc.description.abstractProblematika deformovatelných modelů je v počítačové grafi ce studována již více než dvě desetiletí. Mnoho souvisejících témat muselo být pokryto a mnoho překážek muselo být překonáno, než se podařilo věrohodně modelovat deformovatelné objekty. Cílem této práce je simulovat vzájemné interakce mezi několika deformovatelnými objekty v reálném čase. Nejprve studujeme základní principy několika vybraných deformovatelných modelů pevných těles, která jsou reprezentována povrchovým nebo objemovým meshem. Soustředíme se především na fyzikálně založené techniky, které dávají věrohodnější výsledky. V úvahách se omezujeme pouze na modelování elastických materiálů. Dále krátce pojednáváme o tématu detekce kolizí pro deformovatelné modely a jeho speci ckých aspektech. Zvláětní pozornost věnujeme problematice řešení kolizí, protože zásadně ovlivňuje celkový dojem ze simulace. Výsledkem práce je návrh algoritmu, detailní popis jeho částí a jeho implementace. Na závěr provádíme i několik měření dokazujících použitelnost navržené metody ve virtuálním prostředí a schopnost pracovat v reálném čase.cs_CZ
dc.description.abstractDeformable models have been widely studied by the CG community for more than two decades. Many issues had to be addressed and many problems had to be solved before the quality of the deformable models reached an acceptable level. The aim of the work is to simulate interactions of several deformable bodies in realtime. First, we unveil the basic ideas behind several deformable models created for solids represented by a surface or volumetric mesh. We prefer the physicallybased approaches as they tend to yield more convincing results. We consider elastic materials only. We also briefly discuss the topic of collision detection for deformable models with its speci c aspects. A special attention is paid to contact resolution because it greatly influences the final impression. The result of this thesis is an overview of the proposed algorithm, detailed description of its parts, and its implementation. We also perform several benchmarks to prove its applicability in virtual environments and its capability to run in realtime.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleModelování deformací geometrických objektůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-18
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId46604
dc.title.translatedModelling of deformations of geometric objectsen_US
dc.contributor.refereePelikán, Josef
dc.identifier.aleph000847723
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSoftwarové systémycs_CZ
thesis.degree.disciplineSoftware systemsen_US
thesis.degree.programInformaticsen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSoftwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enSoftware systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enInformaticsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csProblematika deformovatelných modelů je v počítačové grafi ce studována již více než dvě desetiletí. Mnoho souvisejících témat muselo být pokryto a mnoho překážek muselo být překonáno, než se podařilo věrohodně modelovat deformovatelné objekty. Cílem této práce je simulovat vzájemné interakce mezi několika deformovatelnými objekty v reálném čase. Nejprve studujeme základní principy několika vybraných deformovatelných modelů pevných těles, která jsou reprezentována povrchovým nebo objemovým meshem. Soustředíme se především na fyzikálně založené techniky, které dávají věrohodnější výsledky. V úvahách se omezujeme pouze na modelování elastických materiálů. Dále krátce pojednáváme o tématu detekce kolizí pro deformovatelné modely a jeho speci ckých aspektech. Zvláětní pozornost věnujeme problematice řešení kolizí, protože zásadně ovlivňuje celkový dojem ze simulace. Výsledkem práce je návrh algoritmu, detailní popis jeho částí a jeho implementace. Na závěr provádíme i několik měření dokazujících použitelnost navržené metody ve virtuálním prostředí a schopnost pracovat v reálném čase.cs_CZ
uk.abstract.enDeformable models have been widely studied by the CG community for more than two decades. Many issues had to be addressed and many problems had to be solved before the quality of the deformable models reached an acceptable level. The aim of the work is to simulate interactions of several deformable bodies in realtime. First, we unveil the basic ideas behind several deformable models created for solids represented by a surface or volumetric mesh. We prefer the physicallybased approaches as they tend to yield more convincing results. We consider elastic materials only. We also briefly discuss the topic of collision detection for deformable models with its speci c aspects. A special attention is paid to contact resolution because it greatly influences the final impression. The result of this thesis is an overview of the proposed algorithm, detailed description of its parts, and its implementation. We also perform several benchmarks to prove its applicability in virtual environments and its capability to run in realtime.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.identifier.lisID990008477230106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV