Současné antropologické divadlo v Polsku
Contemporary anthropological theatre in Poland
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13391Identifikátory
SIS: 69979
Kolekce
- Kvalifikační práce [23776]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pšenička, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Divadelní věda - slavistická studia se specializací polonistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra divadelní vědy
Datum obhajoby
18. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Ve své práci jsem se pokusila nastínit charakteristiku jedné z nevýraznějších tendencí současného polského divadla, již je možné označit termínem antropologické divadlo. Na vybraných příkladech jsem se snažila ukázat, jak se antropologické divadlo vyvíjelo, jaké čerpalo podněty, od dob polského romantismu přes hnutí Mladé Polsko a vlnu Druhé divadelní reformy až po současnost. Divadel antropologického směru však v Polsku pracuje velké množství; do své práce jsem vybrala pouze několik nevýraznějších, která jsou už do jisté míry reflektována a o nichž existuje určité množství textů a studií, ze kterých bylo možno při psaní této práce vycházet.
The diploma work maps the development of Polish anthropological theatre, the origins of which date back to Polish Romanticism which continues to be one of the strongest theatre trends. It is divided into six chapters. In the first one the author tries to define the concept theatre anthropology, mentions the most important personalities who participated in its rise and worked out its theoretical subsoil, and marginally covers three of the most important participants of the practical root of anthropological theatre, Jerzy Grotowski, Eugenio Barba and Peter Brook.