Zobrazit minimální záznam

The language of advertising in Dutch
Jazyk reklamy v nizozemštině
dc.contributor.advisorHrnčířová, Zdeňka
dc.creatorEndrlová, Jana
dc.date.accessioned2017-04-06T12:05:48Z
dc.date.available2017-04-06T12:05:48Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13416
dc.description.abstractJako téma své diplomové práce jsem si zvolila jazyk reklamy. Reklama se dá prezentovat hned z několika hledisek, počínaje psychologií a konče grafickým ztvárněním. Často slýcháme, že současná reklama je agresivní a v mnohých směrech boří zavedené konvence. Prvním úkolem reklamy je upoutat naší pozornost . Snaží se zaujmout a přesvědčit o tom, že nabízený produkt je ten nejlepší. K tomu je potřeba výrobek pojmenovat a vytvořit zajímavý reklamní text. Zajímavý reklamní text není takový, který rychle přelétneme zrakem, ale ten který nás překvapí a často i pobaví. Jazyk reklamy je tak rozmanitý a odlišný od ostatních jazykových stylů, že je velmi obtížné přiřadit ho k jedinému stylu. Tvůrci reklamních sloganů totiž využívají nejen prvky stylu odborného a novinářského, ale ve velké míře i básnického. Gramatici po celém světě se již dlouhou dobu nemohou shodnout na jednoznačném zařazení. Roomer tvrdí, že by měl být vymezen samostatný "reklamní styl". Podle něj existuje mnoho rysů, které jsou charakteristické pouze pro jazyk reklamy. S tímto autorem ovšem nesouhlasím. Podle mého výzkumu využívá jazyk reklamy nekonečnou škálu prvků, které již byly dříve popsány u jiných jazykových stylů. Pro reklamu totiž platí, že je v ní dovoleno cokoliv. Důležité je, aby splnila svůj účel, a to, aby zákazník nabízený produkt...cs_CZ
dc.description.abstractI have chosen the language of advertising as the main topic of my thesis. It is always possible to analyse it from several aspects, from psychological aspect to art aspect. Very often we can hear that contemporary advertising is very agressive and it doesn't respect any rules. The first task of an advertisement is to attract our attention. It tries to detain us and to presuade us about the qualities of the offered product. It always tries to say that the product is the best for us. For that reason it is neccessary to give the product a name and to create an interesting text that will help to sell the product to as many people as possible. What is an interesting text then? For sure it is not the text that we just read without any interest, but it is a text that surprises us and also entertains us. The language of advertising is various and different from the other language styles. It is very difficult to classify it as a one separate language style. The authors of commercials normally use methods of another language styles: scientific terms, journalistic methods but also a lot of poeticisms. Grammarians from all over the world have tried for a long time to define some characteristic features that would be essential only for the language of advertising. Roomer says that there should be "Advertising language...en_US
dc.languageDutchcs_CZ
dc.language.isonl_NL
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleReclametaal in het Nederlands. Analyse van de eerste zinsplaats, aanloop en uitloop in nederlandstalige reclameslogansnl_NL
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-17
dc.description.departmentÚstav germánských studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Germanic Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId28648
dc.title.translatedThe language of advertising in Dutchen_US
dc.title.translatedJazyk reklamy v nizozemštiněcs_CZ
dc.contributor.refereeHrnčířová, Zdeňka
dc.identifier.aleph000826333
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNizozemštinacs_CZ
thesis.degree.disciplineDutch Studiesen_US
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav germánských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Germanic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csNizozemštinacs_CZ
uk.degree-discipline.enDutch Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csJako téma své diplomové práce jsem si zvolila jazyk reklamy. Reklama se dá prezentovat hned z několika hledisek, počínaje psychologií a konče grafickým ztvárněním. Často slýcháme, že současná reklama je agresivní a v mnohých směrech boří zavedené konvence. Prvním úkolem reklamy je upoutat naší pozornost . Snaží se zaujmout a přesvědčit o tom, že nabízený produkt je ten nejlepší. K tomu je potřeba výrobek pojmenovat a vytvořit zajímavý reklamní text. Zajímavý reklamní text není takový, který rychle přelétneme zrakem, ale ten který nás překvapí a často i pobaví. Jazyk reklamy je tak rozmanitý a odlišný od ostatních jazykových stylů, že je velmi obtížné přiřadit ho k jedinému stylu. Tvůrci reklamních sloganů totiž využívají nejen prvky stylu odborného a novinářského, ale ve velké míře i básnického. Gramatici po celém světě se již dlouhou dobu nemohou shodnout na jednoznačném zařazení. Roomer tvrdí, že by měl být vymezen samostatný "reklamní styl". Podle něj existuje mnoho rysů, které jsou charakteristické pouze pro jazyk reklamy. S tímto autorem ovšem nesouhlasím. Podle mého výzkumu využívá jazyk reklamy nekonečnou škálu prvků, které již byly dříve popsány u jiných jazykových stylů. Pro reklamu totiž platí, že je v ní dovoleno cokoliv. Důležité je, aby splnila svůj účel, a to, aby zákazník nabízený produkt...cs_CZ
uk.abstract.enI have chosen the language of advertising as the main topic of my thesis. It is always possible to analyse it from several aspects, from psychological aspect to art aspect. Very often we can hear that contemporary advertising is very agressive and it doesn't respect any rules. The first task of an advertisement is to attract our attention. It tries to detain us and to presuade us about the qualities of the offered product. It always tries to say that the product is the best for us. For that reason it is neccessary to give the product a name and to create an interesting text that will help to sell the product to as many people as possible. What is an interesting text then? For sure it is not the text that we just read without any interest, but it is a text that surprises us and also entertains us. The language of advertising is various and different from the other language styles. It is very difficult to classify it as a one separate language style. The authors of commercials normally use methods of another language styles: scientific terms, journalistic methods but also a lot of poeticisms. Grammarians from all over the world have tried for a long time to define some characteristic features that would be essential only for the language of advertising. Roomer says that there should be "Advertising language...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990008263330106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV