dc.contributor.advisor | Slavický, Milan | |
dc.creator | Janoušková, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2017-04-06T12:13:49Z | |
dc.date.available | 2017-04-06T12:13:49Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/13455 | |
dc.description.abstract | Zaverem bych chtela pripomenout otazky polozene v uvodni kapitole, ktere tvorily zakladni osu me prace, a zaroveii strucne shrnout odpovedi na tyto otazky, jak se mi v jednotlivych kapitolach vyjevily. Prve dye analyticke kapitoly se zamerovaly predevsim na popis jednotlivych kompozicnich aspektu Partity a Concertina a snazila jsem se v nich postihnout otazku, ktere prvky, jak a proc se v kompozicni praci techto del menily. Lze rici, ze se v pripade obou del nejednalo ani tak 0 zasadni zmeny jednotlivych aspektu hudebni reCi, jako spiSe 0 otazku hledani noveho tvarovani hudebniho materiaIu. Meni se tedy oproti predchozim skladbam predevsim zakladni pristup k formotvomym principum. Pro vnitfui organismus techto del prestava byt smerodatna kontrastnost temat, periodicita a symetricnost v utvareni hudebnich myslenek Ci vetSich hudebnich useku. Kapralova naleza v kompozicnim stylu Bohuslava Martinu odpoved' na sve hledani konzistentni, sevrene a vyvazene formy, ktera zaroveii dovoluje, a je tim primo podminena, volnou a bohatou vnitfui praci s tematem, motivem Ci bui'ikou, jakozto zakladnim organickym materiaIem, z nehoz cela forma vyrusta. Ze srovnavaci analyzy treti kapitoly pak vyplyva, do jake miry je Partita bezprostrednim odrazem kompozicni prace Bohuslava Martinu, a zaroveii nakolik si v naslednem... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Univerzita Karlova Filozoficka fakulta Ustav hudebni vedy Obor: Hudebni veda Diplomova prace Autor: Michaela Janouskova Vitezslava Kapnilova - hledani vlastni cesty Partita pro klavir a smyccovy- orchestr Ope 20 Concertino pro housle, klarinet a orchestr Ope 21 Praze Knihovna ustavu hlldebni Filozoficke faku mlm. J. Palsons 2, Prana 11638 Vedouci diplomove prace: Prof. PhDr. MgA. Milan SlavickJ Oponent diplomove prace: Prof PhDr. Jarmila Gabrielova esc. Datum odevzdani diplomove prace: srpen 2007 Uvod Kapitola III OBSAH Partita pro smyccory orchestr a klavir Ope 20 Kapitola 112 Partita pro smyccory orchestr a klavir Ope 20 - analyza Kapitola 1111 Concertino pro housIe, klarinet a orchestr Ope 21 Kapitola 1112 Concertino pro housIe, klarinet a orchestr Ope 21 - analyza Kapitola III s. 1 - 3 s. 4-7 s.8 - 27 s. 28 - 33 s. 34 - 50 s. 51- 67 Tre Ricercari Bohusiava Martinu a jejich vliv na utvareni noveho ryrazu orchestrainich del VitezsIavy Kapralove Kapitola IV s. 68 - 74 Partita a Concertino v kontextu del VitezsIavy Kapralove Zaver s. 75 - 76 Literatura s. 77 - 78 Pfilohy s. 79 - 89 Prohlasuji, ze jsem diplomovou praci vypracovala samostatne a pouzila vYhradne citovanych pramenu. Souhlasim s pujcovarnm teto pnice ke studijnim ucelum. Uvod Jak napovida jiz sam nazev, bude rna prace venovana skladatelce... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vítězslava Kaprálová - hledání vlastní cesty : Partita pro smyčcový orchestr a klavír op. 20, Koncert pro housle, klarinet a orchestr op. 21 | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-09-20 | |
dc.description.department | Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Musicology | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 36227 | |
dc.title.translated | Vítězslava Kaprálová - searching for one's own way: Partita for a string orchestra and piano op. 20, Concerto for violin, clarinet and orchestra op. 21 | en_US |
dc.contributor.referee | Gabrielová, Jarmila | |
dc.identifier.aleph | 000944817 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Hudební věda | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Music Studies | en_US |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav hudební vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Musicology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Hudební věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Music Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Zaverem bych chtela pripomenout otazky polozene v uvodni kapitole, ktere tvorily zakladni osu me prace, a zaroveii strucne shrnout odpovedi na tyto otazky, jak se mi v jednotlivych kapitolach vyjevily. Prve dye analyticke kapitoly se zamerovaly predevsim na popis jednotlivych kompozicnich aspektu Partity a Concertina a snazila jsem se v nich postihnout otazku, ktere prvky, jak a proc se v kompozicni praci techto del menily. Lze rici, ze se v pripade obou del nejednalo ani tak 0 zasadni zmeny jednotlivych aspektu hudebni reCi, jako spiSe 0 otazku hledani noveho tvarovani hudebniho materiaIu. Meni se tedy oproti predchozim skladbam predevsim zakladni pristup k formotvomym principum. Pro vnitfui organismus techto del prestava byt smerodatna kontrastnost temat, periodicita a symetricnost v utvareni hudebnich myslenek Ci vetSich hudebnich useku. Kapralova naleza v kompozicnim stylu Bohuslava Martinu odpoved' na sve hledani konzistentni, sevrene a vyvazene formy, ktera zaroveii dovoluje, a je tim primo podminena, volnou a bohatou vnitfui praci s tematem, motivem Ci bui'ikou, jakozto zakladnim organickym materiaIem, z nehoz cela forma vyrusta. Ze srovnavaci analyzy treti kapitoly pak vyplyva, do jake miry je Partita bezprostrednim odrazem kompozicni prace Bohuslava Martinu, a zaroveii nakolik si v naslednem... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Univerzita Karlova Filozoficka fakulta Ustav hudebni vedy Obor: Hudebni veda Diplomova prace Autor: Michaela Janouskova Vitezslava Kapnilova - hledani vlastni cesty Partita pro klavir a smyccovy- orchestr Ope 20 Concertino pro housle, klarinet a orchestr Ope 21 Praze Knihovna ustavu hlldebni Filozoficke faku mlm. J. Palsons 2, Prana 11638 Vedouci diplomove prace: Prof. PhDr. MgA. Milan SlavickJ Oponent diplomove prace: Prof PhDr. Jarmila Gabrielova esc. Datum odevzdani diplomove prace: srpen 2007 Uvod Kapitola III OBSAH Partita pro smyccory orchestr a klavir Ope 20 Kapitola 112 Partita pro smyccory orchestr a klavir Ope 20 - analyza Kapitola 1111 Concertino pro housIe, klarinet a orchestr Ope 21 Kapitola 1112 Concertino pro housIe, klarinet a orchestr Ope 21 - analyza Kapitola III s. 1 - 3 s. 4-7 s.8 - 27 s. 28 - 33 s. 34 - 50 s. 51- 67 Tre Ricercari Bohusiava Martinu a jejich vliv na utvareni noveho ryrazu orchestrainich del VitezsIavy Kapralove Kapitola IV s. 68 - 74 Partita a Concertino v kontextu del VitezsIavy Kapralove Zaver s. 75 - 76 Literatura s. 77 - 78 Pfilohy s. 79 - 89 Prohlasuji, ze jsem diplomovou praci vypracovala samostatne a pouzila vYhradne citovanych pramenu. Souhlasim s pujcovarnm teto pnice ke studijnim ucelum. Uvod Jak napovida jiz sam nazev, bude rna prace venovana skladatelce... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009448170106986 | |