Zobrazit minimální záznam

Vítězslava Kaprálová - searching for one's own way: Partita for a string orchestra and piano op. 20, Concerto for violin, clarinet and orchestra op. 21
dc.contributor.advisorSlavický, Milan
dc.creatorJanoušková, Michaela
dc.date.accessioned2017-04-06T12:13:49Z
dc.date.available2017-04-06T12:13:49Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13455
dc.description.abstractZaverem bych chtela pripomenout otazky polozene v uvodni kapitole, ktere tvorily zakladni osu me prace, a zaroveii strucne shrnout odpovedi na tyto otazky, jak se mi v jednotlivych kapitolach vyjevily. Prve dye analyticke kapitoly se zamerovaly predevsim na popis jednotlivych kompozicnich aspektu Partity a Concertina a snazila jsem se v nich postihnout otazku, ktere prvky, jak a proc se v kompozicni praci techto del menily. Lze rici, ze se v pripade obou del nejednalo ani tak 0 zasadni zmeny jednotlivych aspektu hudebni reCi, jako spiSe 0 otazku hledani noveho tvarovani hudebniho materiaIu. Meni se tedy oproti predchozim skladbam predevsim zakladni pristup k formotvomym principum. Pro vnitfui organismus techto del prestava byt smerodatna kontrastnost temat, periodicita a symetricnost v utvareni hudebnich myslenek Ci vetSich hudebnich useku. Kapralova naleza v kompozicnim stylu Bohuslava Martinu odpoved' na sve hledani konzistentni, sevrene a vyvazene formy, ktera zaroveii dovoluje, a je tim primo podminena, volnou a bohatou vnitfui praci s tematem, motivem Ci bui'ikou, jakozto zakladnim organickym materiaIem, z nehoz cela forma vyrusta. Ze srovnavaci analyzy treti kapitoly pak vyplyva, do jake miry je Partita bezprostrednim odrazem kompozicni prace Bohuslava Martinu, a zaroveii nakolik si v naslednem...cs_CZ
dc.description.abstractUniverzita Karlova Filozoficka fakulta Ustav hudebni vedy Obor: Hudebni veda Diplomova prace Autor: Michaela Janouskova Vitezslava Kapnilova - hledani vlastni cesty Partita pro klavir a smyccovy- orchestr Ope 20 Concertino pro housle, klarinet a orchestr Ope 21 Praze Knihovna ustavu hlldebni Filozoficke faku mlm. J. Palsons 2, Prana 11638 Vedouci diplomove prace: Prof. PhDr. MgA. Milan SlavickJ Oponent diplomove prace: Prof PhDr. Jarmila Gabrielova esc. Datum odevzdani diplomove prace: srpen 2007 Uvod Kapitola III OBSAH Partita pro smyccory orchestr a klavir Ope 20 Kapitola 112 Partita pro smyccory orchestr a klavir Ope 20 - analyza Kapitola 1111 Concertino pro housIe, klarinet a orchestr Ope 21 Kapitola 1112 Concertino pro housIe, klarinet a orchestr Ope 21 - analyza Kapitola III s. 1 - 3 s. 4-7 s.8 - 27 s. 28 - 33 s. 34 - 50 s. 51- 67 Tre Ricercari Bohusiava Martinu a jejich vliv na utvareni noveho ryrazu orchestrainich del VitezsIavy Kapralove Kapitola IV s. 68 - 74 Partita a Concertino v kontextu del VitezsIavy Kapralove Zaver s. 75 - 76 Literatura s. 77 - 78 Pfilohy s. 79 - 89 Prohlasuji, ze jsem diplomovou praci vypracovala samostatne a pouzila vYhradne citovanych pramenu. Souhlasim s pujcovarnm teto pnice ke studijnim ucelum. Uvod Jak napovida jiz sam nazev, bude rna prace venovana skladatelce...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVítězslava Kaprálová - hledání vlastní cesty : Partita pro smyčcový orchestr a klavír op. 20, Koncert pro housle, klarinet a orchestr op. 21cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-20
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId36227
dc.title.translatedVítězslava Kaprálová - searching for one's own way: Partita for a string orchestra and piano op. 20, Concerto for violin, clarinet and orchestra op. 21en_US
dc.contributor.refereeGabrielová, Jarmila
dc.identifier.aleph000944817
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineMusic Studiesen_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusic Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csZaverem bych chtela pripomenout otazky polozene v uvodni kapitole, ktere tvorily zakladni osu me prace, a zaroveii strucne shrnout odpovedi na tyto otazky, jak se mi v jednotlivych kapitolach vyjevily. Prve dye analyticke kapitoly se zamerovaly predevsim na popis jednotlivych kompozicnich aspektu Partity a Concertina a snazila jsem se v nich postihnout otazku, ktere prvky, jak a proc se v kompozicni praci techto del menily. Lze rici, ze se v pripade obou del nejednalo ani tak 0 zasadni zmeny jednotlivych aspektu hudebni reCi, jako spiSe 0 otazku hledani noveho tvarovani hudebniho materiaIu. Meni se tedy oproti predchozim skladbam predevsim zakladni pristup k formotvomym principum. Pro vnitfui organismus techto del prestava byt smerodatna kontrastnost temat, periodicita a symetricnost v utvareni hudebnich myslenek Ci vetSich hudebnich useku. Kapralova naleza v kompozicnim stylu Bohuslava Martinu odpoved' na sve hledani konzistentni, sevrene a vyvazene formy, ktera zaroveii dovoluje, a je tim primo podminena, volnou a bohatou vnitfui praci s tematem, motivem Ci bui'ikou, jakozto zakladnim organickym materiaIem, z nehoz cela forma vyrusta. Ze srovnavaci analyzy treti kapitoly pak vyplyva, do jake miry je Partita bezprostrednim odrazem kompozicni prace Bohuslava Martinu, a zaroveii nakolik si v naslednem...cs_CZ
uk.abstract.enUniverzita Karlova Filozoficka fakulta Ustav hudebni vedy Obor: Hudebni veda Diplomova prace Autor: Michaela Janouskova Vitezslava Kapnilova - hledani vlastni cesty Partita pro klavir a smyccovy- orchestr Ope 20 Concertino pro housle, klarinet a orchestr Ope 21 Praze Knihovna ustavu hlldebni Filozoficke faku mlm. J. Palsons 2, Prana 11638 Vedouci diplomove prace: Prof. PhDr. MgA. Milan SlavickJ Oponent diplomove prace: Prof PhDr. Jarmila Gabrielova esc. Datum odevzdani diplomove prace: srpen 2007 Uvod Kapitola III OBSAH Partita pro smyccory orchestr a klavir Ope 20 Kapitola 112 Partita pro smyccory orchestr a klavir Ope 20 - analyza Kapitola 1111 Concertino pro housIe, klarinet a orchestr Ope 21 Kapitola 1112 Concertino pro housIe, klarinet a orchestr Ope 21 - analyza Kapitola III s. 1 - 3 s. 4-7 s.8 - 27 s. 28 - 33 s. 34 - 50 s. 51- 67 Tre Ricercari Bohusiava Martinu a jejich vliv na utvareni noveho ryrazu orchestrainich del VitezsIavy Kapralove Kapitola IV s. 68 - 74 Partita a Concertino v kontextu del VitezsIavy Kapralove Zaver s. 75 - 76 Literatura s. 77 - 78 Pfilohy s. 79 - 89 Prohlasuji, ze jsem diplomovou praci vypracovala samostatne a pouzila vYhradne citovanych pramenu. Souhlasim s pujcovarnm teto pnice ke studijnim ucelum. Uvod Jak napovida jiz sam nazev, bude rna prace venovana skladatelce...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990009448170106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV