dc.contributor.advisor | Slavický, Milan | |
dc.creator | Bretschneiderová, Zdenka | |
dc.date.accessioned | 2017-04-06T12:14:01Z | |
dc.date.available | 2017-04-06T12:14:01Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/13456 | |
dc.description.abstract | Předmětem mé diplomové práce je symfonická tvorba Otmara Máchy 60. a 70. let a analýza čtyř stěžejních děl do tohoto období spadajících: Variací na téma a smrt Jana Rychlíka (1964), Variant-malé studie pro orchestr (1968), 1. sinfonietty (1970-1971) a 2. sinfonietty "Ať vzejdou věci nové" (1978-1980). Práce vznikla v návaznosti na mou seminární práci z roku 2005, v níž jsem se zabývala Variacemi na téma a smrt Jana Rychlíka1. Hlavním účelem práce je sledování tvůrčího vývoje, který Otmar Mácha během let 1964-1980 prodělal, jednak v kontextu vlastní tvorby a jednak v kontextu české hudby 60. a 70. let. Dalším důvodem pro vznik této diplomové práce bylo též zjištění, že se tvorbou Otmara Máchy zatím nikdo podrobněji nezabýval - výjimku tvoří pouze několik studií, o nichž bude řeč v kapitole I. Stav bádání. Diplomová práce se člení do kapitol a podkapitol. První tři kapitoly jsou věnovány stavu bádání, dobovému kontextu a životu a dílu Otmara Máchy. Prostřední část práce tvoří kapitoly věnované analýzám čtyř výše zmíněných symfonických skladeb Otmara Máchy. Závěrečná kapitola přináší zaprvé shrnutí a porovnání poznatků získaných analýzami, zadruhé zařazení analyzovaných děl do kontextu Máchovy tvorby a zatřetí zařazení symfonické tvorby Otmara Máchy do kontextu české hudby 60. a 70. let 20. století. Na konci... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Symfonická tvorba Otmara Máchy 60. a 70. let: analýza Variací na téma a smrt Jana Rychlíka, Variant, 1. sinfonietty a 2. sinfonietty | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-09-20 | |
dc.description.department | Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Musicology | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 49759 | |
dc.title.translated | Otmar Mácha and his symphonic works in 60s and 70s: analysis of Variations on the theme and death of Jan Rychlík, Variants, 1. sinfoniette and 2. sinfoniette | en_US |
dc.contributor.referee | Gabrielová, Jarmila | |
dc.identifier.aleph | 000944766 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Hudební věda | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Music Studies | en_US |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav hudební vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Musicology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Hudební věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Music Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předmětem mé diplomové práce je symfonická tvorba Otmara Máchy 60. a 70. let a analýza čtyř stěžejních děl do tohoto období spadajících: Variací na téma a smrt Jana Rychlíka (1964), Variant-malé studie pro orchestr (1968), 1. sinfonietty (1970-1971) a 2. sinfonietty "Ať vzejdou věci nové" (1978-1980). Práce vznikla v návaznosti na mou seminární práci z roku 2005, v níž jsem se zabývala Variacemi na téma a smrt Jana Rychlíka1. Hlavním účelem práce je sledování tvůrčího vývoje, který Otmar Mácha během let 1964-1980 prodělal, jednak v kontextu vlastní tvorby a jednak v kontextu české hudby 60. a 70. let. Dalším důvodem pro vznik této diplomové práce bylo též zjištění, že se tvorbou Otmara Máchy zatím nikdo podrobněji nezabýval - výjimku tvoří pouze několik studií, o nichž bude řeč v kapitole I. Stav bádání. Diplomová práce se člení do kapitol a podkapitol. První tři kapitoly jsou věnovány stavu bádání, dobovému kontextu a životu a dílu Otmara Máchy. Prostřední část práce tvoří kapitoly věnované analýzám čtyř výše zmíněných symfonických skladeb Otmara Máchy. Závěrečná kapitola přináší zaprvé shrnutí a porovnání poznatků získaných analýzami, zadruhé zařazení analyzovaných děl do kontextu Máchovy tvorby a zatřetí zařazení symfonické tvorby Otmara Máchy do kontextu české hudby 60. a 70. let 20. století. Na konci... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009447660106986 | |