Zobrazit minimální záznam

Street art - subculture of post-graffiti
dc.contributor.advisorMatějů, Martin
dc.creatorKern, David
dc.date.accessioned2017-04-06T12:18:57Z
dc.date.available2017-04-06T12:18:57Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13480
dc.description.abstractZáměrem předložené práce je představit zcela současné umělecké hnutí, které se nazývá street art, post graffiti či urban art. Součástí tohoto záměru je, kromě odlišení od hnutí graffiti a představení nejvýznamějších tvůrců a technik, pokus o aplikaci subkulturních teorií a teorie sociálního pole Pierra Bourdieu. Základními zdroji pro předloženou práci jsou publikace Street Logos a Stencil Graffiti od Tristana Manca, Street Art od Julie Reineckeové, Art of the Rebellion od Christiana Hundertmarka, sborník The Subcultures Reader, který sestavila Sarah Thorntonová společně s Kenem Gelderem, články publikované v časopisech a denním tisku a také rozhovory s tvůrci a jejich diskuze publikované na internetu. Autorovi se podařilo také přímo kontaktovat dva tvůrce prostřednictvím elektronické komunikace. Metodou práce je vzhledem k povaze tématu převážně deskripce a uspořádání zdrojových materiálů, profilů hlavních představitelů a jednotlivých technik. V teoretické části se práce pokouší aplikovat na předmět zájmu několik převážně sociologických teorií ve snaze pečlivěji popsat dynamiku procesů v dané subkultuře. Práce nejprve definuje pojem street art. Následuje stručné představení hnutí graffiti, na které street art úzce navazuje. Ze seznámení se samotným hnutím street artu vyplyne jeho teoretické i praktické...cs_CZ
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to introduce a contemporary art movement often referred to as street art, post-graffiti or urban art. One of the components of this thesis, besides differentiation from the graffiti movement and an introduction of the most important artists and techniques, is an attempt to relate subcultural theories and Pierre Bourdieu's theory of social field to the movement. The primary sources used in this paper are Tristan Manco's Street Logos and Stencil Graffiti, Julia Reinecke's Street-Art, Christian Hundertmark's The Art of the Rebellion, The Subcultures Reader edited by Sarah Thornton and Ken Gelder, articles published in various magazines and newspapers and also interviews with the artists and their discussions, which have been published on the internet. The author of this paper was also successful in contacting two of the artists via email. Because of the nature of the subject, the methods applied in this paper are mostly a description and understanding of the source materials, profiles of the main artists and their techniques. In the theoretical part, the paper attempts to apply relevant sociological theories to describe the dynamics of the processes in the given subculture. First, the paper defines the term street art followed by a brief introduction of the graffiti movement to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleStreet art - subkultura post graffitics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-21
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId37082
dc.title.translatedStreet art - subculture of post-graffitien_US
dc.contributor.refereeCzumalo, Vladimír
dc.identifier.aleph000968794
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKulturologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studiesen_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZáměrem předložené práce je představit zcela současné umělecké hnutí, které se nazývá street art, post graffiti či urban art. Součástí tohoto záměru je, kromě odlišení od hnutí graffiti a představení nejvýznamějších tvůrců a technik, pokus o aplikaci subkulturních teorií a teorie sociálního pole Pierra Bourdieu. Základními zdroji pro předloženou práci jsou publikace Street Logos a Stencil Graffiti od Tristana Manca, Street Art od Julie Reineckeové, Art of the Rebellion od Christiana Hundertmarka, sborník The Subcultures Reader, který sestavila Sarah Thorntonová společně s Kenem Gelderem, články publikované v časopisech a denním tisku a také rozhovory s tvůrci a jejich diskuze publikované na internetu. Autorovi se podařilo také přímo kontaktovat dva tvůrce prostřednictvím elektronické komunikace. Metodou práce je vzhledem k povaze tématu převážně deskripce a uspořádání zdrojových materiálů, profilů hlavních představitelů a jednotlivých technik. V teoretické části se práce pokouší aplikovat na předmět zájmu několik převážně sociologických teorií ve snaze pečlivěji popsat dynamiku procesů v dané subkultuře. Práce nejprve definuje pojem street art. Následuje stručné představení hnutí graffiti, na které street art úzce navazuje. Ze seznámení se samotným hnutím street artu vyplyne jeho teoretické i praktické...cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this paper is to introduce a contemporary art movement often referred to as street art, post-graffiti or urban art. One of the components of this thesis, besides differentiation from the graffiti movement and an introduction of the most important artists and techniques, is an attempt to relate subcultural theories and Pierre Bourdieu's theory of social field to the movement. The primary sources used in this paper are Tristan Manco's Street Logos and Stencil Graffiti, Julia Reinecke's Street-Art, Christian Hundertmark's The Art of the Rebellion, The Subcultures Reader edited by Sarah Thornton and Ken Gelder, articles published in various magazines and newspapers and also interviews with the artists and their discussions, which have been published on the internet. The author of this paper was also successful in contacting two of the artists via email. Because of the nature of the subject, the methods applied in this paper are mostly a description and understanding of the source materials, profiles of the main artists and their techniques. In the theoretical part, the paper attempts to apply relevant sociological theories to describe the dynamics of the processes in the given subculture. First, the paper defines the term street art followed by a brief introduction of the graffiti movement to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009687940106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV